Dilluns, 5 de desembre de 2022 - Edició 1593
La República

El documental ‘La Gemma té un pla’, d’Arantza Diez, premi Montserrat Roig de l’Ajuntament de Barcelona

ACN Barcelona – El documental ‘La Gemma té un pla’, d’Arantza Diez, ha estat reconegut aquest dijous amb el premi Montserrat Roig al periodisme i la comunicació social que atorga […]

Agències 06/10/2022

ACN Barcelona – El documental ‘La Gemma té un pla’, d’Arantza Diez, ha estat reconegut aquest dijous amb el premi Montserrat Roig al periodisme i la comunicació social que atorga l’Ajuntament de Barcelona. Al costat d’aquesta producció també s’ha premiat dos projectes d’investigació sobre la propietat de l’habitatge i el tractament de la mort. També s’ha premiat la feina de l’associació Publicitarios implicados. Alhora, el premi especial del jurat ha estat atorgat a la revista ‘5W’ pel “compromís social” i el “màxim rigor” en les publicacions. Es tracta del cinquè any que els premis s’entreguen amb aquest nom, tot i que aquesta és la 29a edició consecutiva des que van ser creats pel Consell Municipal de Benestar Social (CMBS).

De ‘La Gemma té un pla’, primer premi al periodisme social, el jurat n’ha destacat la “força narrativa”, així com que “aconsegueix commoure i transmetre emocions”. També n’ha subratllat la manera d’apropar el tema de l’emigració, així com “una molt bona utilització” de l’exposició de fets amb l’acompanyament de la càmera.

El segon premi al periodisme social ha estat per al programa ‘Bàsics: l’emergència d’habitatge a Barcelona en 12 històries’ del canal de televisió Betevé, per la manera d’abordar la temàtica “des de diferents perspectives”.

Pel que fa al primer premi de comunicació social, ha estat per a l’associació Publicitarios implicados i la campanya ‘D’utopia a referent’. S’ha valorat la “qualitat” i “l’interès” del projecte, així com el “valor addicional” d’haver estat fet “des de l’altruisme”.

Sobre el segon premi de comunicació social, que ha estat per al projecte ‘N’hem de parlar, parlar i tornar a parlar’, de Maria Escala, el jurat n’ha destacat que es tracta d’una campanya “ben feta, clara i senzilla”, a banda de ser “oportuna i socialment pertinent” perquè explica “molt bé” com actuar davant una intenció de suïcidi.

Els premis a la promoció de la investigació periodística en l’àmbit del benestar social a Barcelona -que necessàriament s’han de desenvolupar durant els propers mesos- han estat per a ‘De qui són els pisos a Barcelona’, de la cooperativa Crític, i per a ‘Cuidar la mort’, projecte de Núria Gebellí, Anna Celma, Estel·la Marcos i Meritxell Rigol.

Finalment, el premi especial del jurat s’ha atorgat al diari digital ‘5W’ per la trajectòria, amb treballs publicats “de molta qualitat”. És un reconeixement “especial” a un projecte “marcat per la sensibilitat, el rigor i el compromís amb el periodisme i la comunicació social”.

L’objectiu dels Premis Montserrat Roig és promoure i incentivar la informació de qualitat, posant el focus en un millor tractament dels temes socials en els mitjans de comunicació i centrant-se especialment en la realitat de la ciutat de Barcelona.

En total els premis reparteixen 40.000 euros, 7.000 pels primers, 3.000 pels segons i 10.000 per a cadascun dels dos projectes d’investigació a realitzar durant un any. A banda, i sense dotació econòmica, el jurat també atorga un premi especial a un projecte o trajectòria professional.