Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

El curt ‘La herida luminosa’ retrata el turisme britànic a les Illes Balears i el ‘balconing’ amb “una mirada onírica”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El curtmetratge ‘La herida luminosa (Daydreaming so vividly about our spanish holidays)’, dirigit per Christian Avilés i produït per ESCAC Films, competeix a la secció Berlinale Shorts del Festival Internacional de Cinema de Berlín. El curt segueix el viatge d’uns adolescents britànics a les Illes Balears a la recerca del sol i explora el tema del ‘balconing’ amb una “mirada onírica”. En una entrevista a l’ACN, Avilés detalla que ha intentat donar al curtmetratge una estructura de conte per donar aquesta màgia i sensació de somni a tota la pel·lícula. El curtmetratge, afirma, parla d’un tema “actual i viral” com el ‘balconing’ i està tractat des del misteri i això “encaixa molt” amb el cinema que programa la Berlinale.

La idea del curtmetratge sorgeix de la voluntat d’explicar una història sobre turistes adolescents britànics que passen a Mallorca les seves vacances. Avilés, però, aposta per donar-li un enfocament diferent al que apareix a les notícies. El curt se centra en els joves britànics perquè “tothom té una imatge molt clara de com es desenvolupen les seves vacances a llocs com les Illes Balears” amb el ‘balconing’, l’alcohol i les botelles de vidre per terra. De fet, el ‘balconing’ és una pràctica de risc que ha provocat l’hospitalització i inclús la mort de joves, la majoria britànics en zones de festa a les Illes Balears.

Publicitat

La història de ‘La herida luminosa’ està explicada des del punt de vista d’un turista britànic que arriba a les Illes Balears. Tot i això, el viatge que retrata el director “té més de peregrinatge espiritual que de viatge ordinari i normal de vacances”.

Avilés detalla que ha intentat donar al curtmetratge una estructura de conte per introduir-hi la màgia i la sensació de somni a tota la pel·lícula. Per això, afegeix, l’han rodat en 16 mm a partir d’imatges molt realistes i que es poden trobar a Youtube amb vídeos de ‘balconing’ que graven els mateixos estiuejants.

Creu que explorar el turisme i el ‘balconing’ des d’una mirada surrealista i onírica i no realista, aporta una nova perspectiva i la possibilitat de fer una ficció. “És molt emocionant fer històries alternatives que no siguin les hegemòniques i crear històries noves amb el que tenim al voltant”. Avilés volia escriure “una història que fos una sorpresa inesperada” i que “faci pensar que tenim la possibilitat d’explicar històries èpiques i imaginar fantasies a tot arreu”, fins i tot en aquells llocs més impensables.

<strong>Berlinale</strong>

El curtmetratge competeix a la secció Berlinale Shorts. Avilés considera que estrenar el treball a la Berlinale significa que el curt tindrà una vida més llarga i podrà arribar a més audiencia. “Estar al festival és la millor cosa que ens ha pogut passar”. El curtmetratge parla d’un tema molt actual i viral com el ‘balconing’ i està tractat des del misteri i “encaixa molt” amb la programació de la Berlinale. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió