Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

El Cupra Formentor arribarà al mercat europeu a partir de l’octubre

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Cupra ha anunciat aquest dimarts que té previst començar a vendre el seu nou model Formentor a partir del mes que ve al mercat europeu. Així ho ha explicat aquest matí el conseller delegat de Cupra i pròxim president de Seat, Wayne Griffiths, que espera que a partir de l’any que ve la marca dupliqui les vendes amb la incorporació d’aquest model i El Born -100% elèctric- durant el segon semestre, a més dels ja existents León i Ateca. El Cupra Formentor ha estat dissenyat i desenvolupat íntegrament des de la factoria de Martorell, on també s’ha començat a fabricar en una línia que comparteix amb el Leon Cupra. Concretament, hi treballen 3.000 treballadors en tres torns i compta amb 400 proveïdors.

La marca ha evitat donar previsions sobre les unitats que espera produir però sí ha detallat, per exemple, que en una setmana se n’han fabricat 160 al dia i que la tendència és anar augmentant aquesta xifra a mesura que arribin comandes per als nous models de Fomentor. El Cupra disposarà de set modalitats diferents de motor i a mesura que transcorri el 2021 s’aniran afegint les diferents versions, des de gasolina, dièsel o híbrids endollables. El preu de sortida del Cupra Formentor serà de 43.000 euros, una xifra que Griffiths és “assequible” tenint en compte el segment.En l’acte per anunciar la posada en marxa de la producció del Formentor, el conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha explicat que preveu que l’any que ve les vendes es puguin duplicar i que el model Formentor n’acapari la meitat. A més, creu que l’arribada del model El Born, durant el segon semestre del 2021, donarà un “impuls” a la marca.Griffiths ha explicat que des del llançament de Cupra, el 2018, s’han superat les 55.000 unitats venudes, xifra que representa un increment del 70%, i ha insistit que l’objectiu és arribar a una xifra de negoci de 1.000 milions d’euros. El conseller delegat de la marca i futur president de Seat, càrrec que assumirà formalment aquesta setmana, també ha assenyalat que la “clau de l’èxit” de la marca és haver trobat el “segment adequat en el mercat” i ha avançat que les vendes del juliol i l’agost han crescut a doble dígit i que el juliol “ha estat el millor mes” de la història de la marca, tot i el coronavirus. Un altre dels reptes que s’ha marcat Griffiths és que la marca tingui “molta més rellevància” a Europa i ha recordat que l’any passat va començar un pla d’expansió a sud-Amèrica, en mercats com el colombià i el xilè. En resum, ha dit, entrar en mercats on Seat no havia operat abans. De moment, Cupra ja disposa de dos concessionaris a Mèxic D.F. i Hamburg, inaugurat fa molt poc.L’acte per celebrar l’anunci de la producció del Cupra Formentor s’ha celebrat telemàticament i ha comptat amb la presència del porter del Barça Marc André Ter Stegen, com a ambaixador global de la marca, i del pilot Jordi Gené, entre d’altres.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió