Dijous, 23 de setembre de 2021 - Edició 1155
La República

El consum de cava puja al mercat exterior mentre s’estanca a l’interior amb una acumulació d’estoc

ACN Barcelona.-La DO Cava va tancar el 2018 amb un augment del consum al mercat exterior, en contrast amb l’estabilitat del mercat interior. Segons les dades presentades aquest dimarts, l’últim […]

Avatar
Agències 18/06/2019

ACN Barcelona.-La DO Cava va tancar el 2018 amb un augment del consum al mercat exterior, en contrast amb l’estabilitat del mercat interior. Segons les dades presentades aquest dimarts, l’últim any la DO Cava va produir 244,5 milions d’ampolles (-3,2%). D’aquestes, 165 milions es van vendre a l’estranger, amb un augment de l’1,8% respecte l’any anterior. Pel que fa a les ampolles que es van quedar al mercat nacional, la xifra va caure un 12% però el consum va créixer un 0,3%. La DO Cava assenyala un únic motiu per explicar la caiguda de producció destinada a aquest mercat intern: els cellers tenien acumulada una gran quantitat d’estoc del 2017, quan hi va haver unes “expectatives massa optimistes” que a finals d’any es van torçar arran del boicot derivat de la situació política.