ACN Barcelona.-El Consell de Gremis de Comerç, Servis i Turisme –juntament amb la Confederació Espanyola de Comerç (CEC)- ha demanat als consumidors que aquest Black Friday apostin pel comerç de proximitat. Ambdues entitats calculen que entre un 40 i un 45% d’establiments participaran en la campanya “més digital i decisiva de la història”. “Si el Black Friday es circumscrivís realment a 24 hores, podria resultar positiu de cara a dinamitzar les vendes i aportar visibilitat al comerç”, han assenyalat el Consell de Gremis i la CEC, que recomanen al petit comerç que participin “amb descomptes moderats, que no destrossin els seus marges, i que se centrin en posar en valor els beneficis del comerç i els serveis de proximitat”.
“La realitat és que per a moltes marques i grans cadenes aquesta campanya arrenca el dia 11 de novembre, es perllonga amb el Cyber Monday, enllaçant amb una ja afeblida campanya de Nadal i Reis i culminant amb les rebaixes d’hivern, donant lloc així a una autèntica marató de descomptes”, ha criticat el president del Consell de Gremis, Joan Guillén. “Aquest fet -que ja resultava insostenible en anys anteriors- en el context actual pot suposar el tancament de molts negocis. Resulta impossible aguantar una situació de dos mesos amb descomptes permanents”, ha apuntat Guillén, que recorda que novembre i desembre són dos dels mesos amb més facturació anual per a molts petits establiments. “Per això fem una crida als consumidors perquè que donin suport al comerç local i de proximitat en aquesta campanya de Black Friday i la posterior campanya de Nadal. Per així contribuir a la recuperació econòmica d’un sector que s’ha vist especialment afectat per la covid- 19”, ha conclòs el president del Consell de Gremis.