Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

El Clúster de l’Energia Eficient diu que el preu i la desinformació són els principals obstacles per l’electrificació

ACN Barcelona.-El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) identifica la falta d’infraestructura de recàrrega, el ràpid esgotament de les ajudes i la conscienciació de la ciutadania com les principals […]

Avatar
Agències 03/06/2021

ACN Barcelona.-El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) identifica la falta d’infraestructura de recàrrega, el ràpid esgotament de les ajudes i la conscienciació de la ciutadania com les principals barreres que impedeixen la implementació total dels vehicles elèctrics a Espanya i Catalunya. En un comunicat el CEEC diu a Catalunya malgrat ser una de les comunitats autònomes que més vehicles elèctrics matricula, i amb una de les majors infraestructures de recàrrega, també és una de les comunitats on “més traves es posen als vehicles electrificats, provocant incertesa entre la ciutadania que ha de renovar l’automòbil”. Per això, reclamen allargar programes com el Pla Moves i proporcionar informació de qualitat a la ciutadania.

Catalunya és la tercera comunitat autònoma, per darrere de les Canàries i la Comunitat Valenciana, on el preu dels automòbils elèctrics és més elevat, amb una mitjana de 29.700 euros. La comparativa amb els vehicles carbonitzats, 14.000 euros més barats de mitja que l’opció sostenible, inclina la balança.Per això, reclamen a les administracions que trobin la manera d’allargar i sostenir les ajudes com el Pla Moves en el temps, per tal que tothom tingui l’oportunitat d’adquirir un vehicle elèctric.D’altra banda, creuen que proporcionar informació de qualitat a la ciutadania “és crucial per a aconseguir la descarbonització de la societat”. El CEEC creu que la falta d’informació i la desinformació sobre factors com l’autonomia, la disponibilitat de punts de càrrega o la quantitat de temps necessària per a carregar totalment el vehicle elèctric “és una problemàtica a resoldre de manera urgent”.En aquest sentit afegeixen que l’autonomia dels vehicles elèctrics és un dels punts més debatuts, i reivindiquen que cal explicar que “l’actual autonomia dels vehicles elèctrics és suficient per al 95% dels trajectes realitzats en vehicle elèctric”.La infraestructura de càrrega, així com el temps que es dedica a carregar el vehicle elèctric, són els altres factors que més incertesa generen a la ciutadania. La infraestructura de càrrega actual a Espanya, que ha augmentat en un 34%, és de 11.517 punts, és a dir, per cada 100 vehicles elèctrics hi ha 12 punts de càrrega. Aquesta xifra, a més, es preveu que augmentarà fins als 100.000 punts de cara l’any 2023, segons els objectius del Govern espanyol.En aquest punt lamenten que els tràmits burocràtics necessaris per a instal·lar punts de recàrrega públics són” lents i varien segons el territori” i demanen que s’agilitzi la instal·lació d’aquests.