Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

El cinema català arriba a Cannes amb dos films seleccionats al festival i una sala de projeccions pròpia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El 74è Festival de Cannes recupera del 6 al 17 de juliol la seva activitat presencial i torna a convertir-se en la cita clau del cinema europeu. El cinema català hi tornarà un any més al certamen i al Marché du Film. Hi ha dos films seleccionats per al festival. Es tracta de ‘Libertad’, l’òpera prima de Clara Roquet, que participarà a la Semaine de la Critique, i el curtmetratge ‘La caída del vencejo’, de Gonzalo Quincoces, a CinéFondation Sélection. A més, hi ha quatre projectes en desenvolupament per al mercat, on també hi participaran prop de 60 empreses entre productores, distribuïdores, agents de vendes i festivals. A més, a la sala de projeccions Catalan Films Cinema es podran veure 33 llargmetratges més i fins a disset curtmetratges.

La presentació ha coincidit amb l’anunci de la projecció del film ‘Sis dies corrents’, de la Neus Ballús, a la secció oficial del festival de Locarno.El director de l’ICEC, Miquel Curanta, ha detallat aquest dijous en roda de premsa la participació catalana a Cannes, en un acte on també hi han participat els directors i productors dels films seleccionats: Clara Roquet per ‘Libertad’; Gonzalo Quincoces, per ‘La caída del vencejo’; Toni Marín, per ‘Winnipeg, el vaixell de l’esperança’ i Marta Cruañas, per ‘Forastera’. Curanta ha destacat la importància de la selecció d’un film com ‘Libertad’, una ópera prima, per a la Semaine de la Critique, que interpreta com una consolidació de la ‘Catalan new wave’, format per dones joves cineastes, una nomenclatura que la mateixa Roquet ha comprat. “Sento que tenim llaços d’amistat molt forts, col·laborem i ens ajudem. Tenim visions molt diferents, però les problemàtiques són similars malgrat abordar-les des de la pròpia perspectiva”, ha reblat. Al seu torn, Quincoces han mostrat la seva satisfacció per la projecció dels seus films a Cannes ‘Libertad’, seleccionada per La Semaine de la Critique Una d’aquestes produccions recents del cinema català, ‘Libertad’ (Lastor Media, Avalon, Bulletproof Cupid) ha estat seleccionada per participar a 60a edició de la Semaine de la Critique (7-15 de juliol), la prestigiosa secció del festival dedicada al descobriment de joves talents que dirigeixen la seva primera o segona obra. La guionista i directora Clara Roquet debuta amb aquest llargmetratge després dels seus exitosos curtmetratges ‘El Adiós’ i ‘Les bones nenes’.La cinta està rodada a Lloret de Mar i Blanes, i en un interior de Sant Andreu de Llavaneres, al Maresme, és una de les 111 grans produccions (llargmetratges, TV movies i sèries de ficció) que van rodar a Catalunya al 2019. D’aquestes, 69 (un 62%) van passar per diversos municipis catalans, mentre que 42 (el 38% restant) van rodar exclusivament a la ciutat de Barcelona. Des del 2018, el percentatge de grans produccions que aprofita els recursos i la diversitat de localitzacions que ofereix el conjunt de Catalunya va en augment. D’acord amb les dades corresponents al primer semestre de 2021, només vuit de les 46 grans produccions registrades han fet ús exclusiu de Barcelona com a escenari, mentre que les 38 restants, un 83% del total, han rodat en localitzacions d’arreu del territori.De la seva banda, també serà present a Cannes el curtmetratge ‘La caída del vencejo’, de Gonzalo Quincoces (ESCAC Films), formarà part de Cinéfondation Sélection, que cada any selecciona curtmetratges i migmetratges presentats per escoles de cinema d’arreu. El treball de Quincoces ha estat escollit d’entre més de 1.800 obres presentades. Representació catalana al Marché du Film La cita més important de l’any per la indústria del cinema mundial dins el Festival de Cannes és el Marché du film, el fòrum que ofereix la oportunitat de reunir-se amb els diferents agents per negociar i impulsar projectes i on habitualment es concentren més de 12.000 professionalsEn total, quatre projectes catalans han estat seleccionats per formar part del Marché du Film. D’una banda, el llargmetratge d’animació dirigit per Elio Quiroga i Beñat Beitia, ‘Winnipeg, el vaixell de l’esperança’, formarà part dels Animation Days, una iniciativa conjunta del Marché i del Festival d’Annecy dedicada a la indústria de l’animació. La coproducció de la productora catalana La Ballesta amb una productora basca, una francesa i una xilena es va presentar al Pitching Territory Focus – La Liga de la Animación Iberoamericana in Focus en el marc del mercat de MIFA del Festival d’Annecy 2020. D’altra banda, el mateix programa acollirà el projecte de llargmetratge d’animació ‘El tresor de Barracuda’, d’Adrià Garcia i produït per Inicia Films. També hi haurà representació catalana a la secció que el Marché du Film dedica als continguts immersius, Cannes XR. La producció ‘Symphony’, d’Igor Cortadellas, presentat per la Fundació La Caixa, competirà pel Veer Future Award, una secció que mostra una selecció dels treballs immersius més innovadors. ‘Symphony’ és una experiència audiovisual immersiva que guia als espectadors a un viatge a través de les emocions i la música, amb composicions de Beethoven, Mahler i Bernstein interpretades pel director Gustavo Dudamel i la prestigiosa Orquestra de Cambra de Mahler. Per últim, la directora Lucía Aleñar presentarà un pitching del seu projecte de llargmetratge ‘Forastera’ dins de la secció de Cinéfondation. El projecte està produït per la catalana Marta Cruañas i ha participat en els mesos anteriors a la prestigiosa Residència de la Cinefondation. El guió també ha participat al Critic’s Week Next Step Lab i es basa en el curtmetratge homònim, que el 2020 ja va ser seleccionat a la Semaine de la Critique. Un estand Catalan Films i una sala de projeccions La participació catalana al Marché du Film no s’esgota amb les produccions escollides pel mercat. Enguany, després de l’aturada del 2020, Catalan Films torna a l’espai professional de Cannes amb un estand obert a totes les empreses catalanes acreditades, al voltant de 50 empreses entre productores, distribuïdores, agents de vendes, festivals de cinema i, finalment, TVC, Cineasia i la Fundació La Caixa. En paral·lel a l’estand físic al Palais des Festivals, Catalan Films també comptarà amb un espai a la plataforma virtual del Marché du Film.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió