Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

El cartell del 20è Primavera Sound combinarà artistes “emblemàtics” amb reclams actuals

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Primavera Sound celebrarà el seu 20è aniversari l’any que ve, en una edició “molt especial” segons el seu codirector Alberto Guijarro. En una entrevista a l’ACN, Guijarro explica que el Primavera Sound 2020 combinarà artistes “emblemàtics” propis de l’evolució del festival, així com reclams de la música actual. De moment, l’únic grup confirmat per al cartell de l’any vinent és la banda nord-americana de rock alternatiu Pavement, però tampoc hi faltarà la música urbana, protagonista de l’edició 2019. Segons Guijarro, aquests estils, que engloben el reggaeton o el trap, “formen part de la societat, dels gustos actuals i de la manera d’entendre la música” dels organitzadors del certamen. El codirector del Primavera defensa un dels caps de cartell del passat festival, J Balvin, criticat per les seves lletres masclistes. En aquest sentit, creu que “moltes vegades no s’escolten bé les lletres i es confon sexualitat explícita amb masclisme”.

L’equip del Primavera Sound ja té la mirada posada en “l’especial” edició del pròxim any en què celebraran 20 anys de trajectòria. Guijarro apunta que un dels objectius del festival és ser “una fotografia” del panorama musical actual amb “una visió àmplia”. Seguint aquesta màxima, el certamen va nodrir la programació del 2019 de veus provinents de l’anomenada música urbana com el hip hop, el reggaeton i el trap. Estils que seguiran ben presents, assegura, en les pròximes edicions del Primavera Sound. “Aquest any hem fet un nou gir, que ha estat molt positiu” i “important”, admet. Tot això també respon als canvis en els gustos musicals dels darrers anys. Uns canvis que, segons Guijarro, han accelerat les xarxes socials i l’ús de Spotify o Youtube. Creu que aquesta nova forma d’escoltar música porta a “consumir més artistes i poques cançons”. Una de les estrelles de la passada edició va ser precisament el colombià J Balvin. Sobre les crítiques que ha rebut per les seves lletres masclistes, Guijarro creu que “moltes vegades no s’escolten bé les lletres i es confon sexualitat explicita amb masclisme”. Recorda per exemple que hi ha un sector del feminisme molt implicat amb les músiques urbanes. El codirector del Primavera diu que evidentment es trobaran lletres de músics de reggaeton masclistes, però el mateix ha passat, afirma, amb qualsevol altre tipus de música en la història del rock i del pop. Guijarro creu que és important deixar clar que el masclisme no s’ha de relacionar amb un ritme ni amb un estil de música en concret, sinó que s’ha de centrar amb alguns artistes i les seves lletres. “Topall físic i tècnic”El Primavera Sound va tancar la seva darrera edició amb més de 220.000 espectadors i tornarà al 2020 al Parc del Fòrum del 4 al 6 de juny. Guijarro reconeix que el certamen té “un topall físic i tècnic que no es pot passar” i es mostra satisfet amb les xifres aconseguides any rere any. Destaca, per exemple, que els preocupa oferir bons serveis als assistents del festival. D’aquests 220.000 espectadors que van assistir al festival, un 56% va ser estranger. Guijarro defensa que el Primavera Sound és “un festival molt de Barcelona amb una voluntat internacional. És un festival que ha crescut amb l’ADN de Barcelona, molt barceloní i que sedueix un públic de tot arreu”. També és una mostra d’aquest creixement que el certamen arribi l’any vinent a Los Angeles (19 i 20 de setembre de 2020), en una aposta que Guijarro afirma que serà de llarg recorregut. Los Angeles se suma a l’anunciat Primavera Weekender a Benidorm, que s’estrena al novembre de 2019. Així mateix, el NOS Primavera Sound se celebrarà el 2020 al Parque da Cidade de Porto entre els dies 11 i 13 del mateix mes. Guijarro explica que l’esperit dels festivals és el del Primavera Sound de Barcelona, tot i que reconeix que s’adapten a cadascun dels llocs. Per altra banda i sobre el risc de saturació de festivals musicals principalment a l’estiu, Guijarro creu que la clau és la diversificació en les propostes i que cada certamen trobi el seu “nínxol de mercat”. Segons assenyala, “si tots fem el mateix festival amb els mateixos artistes, ens trobarem amb un problema”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió