Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

El Barcelona Gallery Weekend “demostra que la cultura és segura” amb bona afluència de públic

|

- Publicitat -

ACN Barcelona .-La sisena edició del Barcelona Gallery Weekend ha abaixat aquest diumenge la persiana després de quatre dies amb “molta afluència de públic”. Tot i que la directora del certamen, Susanna Corchia, no ha pogut donar xifres d’afluència, sosté que ha estat tot un “èxit” i destaca que “la gent tenia ganes de sortir i de fer coses relacionades amb l’art i la cultura”. A causa de la pandèmica, enguany s’ha limitat l’aforament i els interessats s’han hagut d’inscriure a tots els actes especials com concerts, recitals de poesia i presentacions, i no s’ha ofert ni begudes ni menjar als visitants. Els galeristes creuen que han demostrat que “són espais segurs i que la cultura és segura”.

Corchia ha considerat en declaracions a l’ACN que el fet que hagin “pogut donar la benvinguda al públic ja és un èxit”. La directora del Barcelona Gallery Weekend ha dit que és “molt complicat parlar de xifres perquè els galeristes no compten visitants” i ha recordat que enguany tenien “aforaments limitats”. “A nosaltres no ens interessa la massa sinó que la gent s’interessi i pugui gaudir del que està veient o experimentant”, ha argumentat. Amb tot, sí que ha destacat que moltes galeries han hagut de fer més visites guiades de les programades perquè han tingut més afluència de la que esperaven. Corchia ha detallat que ja treballen en la setena edició i ha dit que esperen que “el 2021 es faci sense mascaretes”.Una de les 28 galeries que ha participat en aquesta edició és la RocioSantaCruz, la seva propietària, que dona nom a l’espai, ha destacat que aquesta ha estat “una edició molt especial” en què els galeristes han “treballat tots plegats”, cosa que, a parer seu, “és l’important”. Santa Cruz creu que “tot i que la covid-19 ha canviat l’audiència dels col·leccionistes i les fires internacionals que visitaven Barcelona, també està bé pensar més en l’escena local tant des del punt de vista dels artistes de Barcelona com del públic i del col·leccionisme de la ciutat”. A més, ha destacat que “el públic ha respost molt bé i ha estat molt respectuós amb les mesures”. “Una galeria és un espai segur i la cultura és segura”, ha conclòs tot afegint que “la gent els deia que se sentia més segura que agafant el metro”.A la galeria RocioSantaCruz hi ha exposat l’artista Mar Arza, que hi ha presentat ‘Le hasard jamais’. Una mostra que parteix del poema de Stéphane Mallarmé ‘Un coup de dés jamais n’abolira le hasard’, que es va publicar el 1897. Arza ha expicat que en aquella obra “els versos estan repartits pel blanc de la pàgina, el blanc és tan important com allò que escriu, no utilitza punts ni comes i deixa un gran espai a l’ambigüitat per tal que es pugui fer una lectura més oberta”. En canvi, l’artista diu que ha fet una “lectura molt personal, molt feminista i molt unívoca per tal que no donés lloc a l’ambigüitat”. Arza ha detallat que treballava en aquesta exposició des de feia un any i que “el parèntesi” del confinament “ha complicat una mica” el seu treball.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió