Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El 61,7% de les reclamacions a Consum relacionades amb la crisi de la covid-19 són per afectacions en el transport aeri

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El 61,7% de les reclamacions per les afectacions derivades de la crisi de la covid-19 presentades a l’Agència Catalana de Consum estan relacionades amb el transport aeri i més concretament en la cancel·lació de vols, ja sigui perquè la companyia no vol retornar l’import dels bitllets, perquè no va informar degudament de les opcions que tenia l’usuari davant la cancel·lació del vol o per manca de resposta de les aerolínies. En total, l’organisme ha rebut 2.172 reclamacions, de les quals sis de cada deu són sobre aquest àmbit. L’Agència Catalana de Consum ha recordat a les companyies que la normativa europea ordena tornar els diners en cas de cancel·lació i alerta de sancions en cas de males pràctiques.

Des de l’inici de la declaració de l’estat d’alarma, l’Agència Catalana del Consum ha traslladat al Ministeri de Consum, en les diverses reunions que ha mantingut, aquesta problemàtica que afecta els drets de les persones consumidores i ha demanat, tant al Ministeri com a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que actuessin amb rigor i contundència en exigència del compliment de la normativa aplicable. Aquest dilluns, en la última reunió sectorial amb les comunitats autònomes, el Ministeri va comunicar que sol·licitarà l’acció de cessació contra diverses aeroliníes per incompliment en la informació que ofereixen als viatgers sobre els seus drets davant la cancel·lació de vols.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió