Dimarts, 21 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

El 54% dels conductors de vehicles privats utilitzarien zones de Park&Ride si es veiessin afectats per les ZBE

ACN Barcelona.-El 54,3% dels conductors que entren a Barcelona amb un vehicle privat utilitzarien els Park&Rides d’intercanvi intermodal si es veiessin afectats per les Zones de Baixes Emissions, mentre que […]

Avatar
Agències 09/12/2019

ACN Barcelona.-El 54,3% dels conductors que entren a Barcelona amb un vehicle privat utilitzarien els Park&Rides d’intercanvi intermodal si es veiessin afectats per les Zones de Baixes Emissions, mentre que un 45,2% serien partidaris d’adquirir un vehicle no contaminant, segons les conclusions de l’estudi Fundació Creafutur. Es tracta d’unes dades similars a les del 2017, amb un 55% i un 43,6% respectivament. La millora del transport públic s’apunta com la principal motivació per abandonar el vehicle privat, amb un 59%. De fet, el 65,4% declara estar molt o bastant satisfet amb el transport públic i més concretament el 75,7% amb els FGC, el 78,3% amb el metro davant el 54,4% amb Renfe. Amb tot, però, un 57,6% dels ciutadans considera que s’hauria de construir més accessos viaris i aparcaments a Barcelona.

L’estudi identifica quatre perfils identificats respecte la Zona de Baixes Emissions: els Green Citizens, que són els més partidaris de reduir l’ús del cotxe a Barcelona, encara que sigui elèctric (61%), mentre que els Tech Drivers (21%) i els Traditional Drivers (7%) no estan d’acord amb aquestes mesures.Pel que fa l’ús de la bicicleta, l’estudi confirma que a banda de la distància a recórrer (38,9%), una de les principals barreres per utilitzar la bici en els desplaçaments diaris és la falta de carrils bici (18,5%).Sobre els nous serveis de mobilitat, destaca el creixement de Cabify, que passa de l’1,3% al 17,9% el 2019; i d’Uber (mentre estava operatiu), que fa dos anys era del 5,5% i va assolir quota del 16,1% fins a la interrupció del seu servei. El bicing creix poc més d’un punt, fins al 14,9% i Ecooltra s’enfila fins a 6,5% quan fa dos anys representava només l’1,5% dels desplaçaments. Tot i així, el 60,2% dels enquestats no utilitzen cap servei de mobilitat compartida davant el 70,4% del 2017.D’altra banda, un 26,7% dels usuaris habituals del cotxe afirmen que una bona combinació dels diferents serveis de mobilitat amb el transport públic faria que renunciessin a l’ús del cotxe, dada que ha crescut lleugerament en dos anys (24,6% el 2017).