Dimarts, 28 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

El 42,7% de les empreses es declaren afectades per la crisi sanitària en el segon trimestre del 2021

ACN Barcelona.-El 42,7% dels establiments empresarials catalans s’han declarat afectats per la crisi sanitària de la covid-19 en el segon trimestre el 2021, 12,6 punts percentuals menys que el primer […]

Avatar
Agències 30/07/2021

ACN Barcelona.-El 42,7% dels establiments empresarials catalans s’han declarat afectats per la crisi sanitària de la covid-19 en el segon trimestre el 2021, 12,6 punts percentuals menys que el primer trimestre, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). El sector més afectat és el de l’hostaleria, amb un 90,9%, és a dir, 2,5 punts menys que els tres mesos anteriors. A l’altra banda, els sectors de la construcció i la indústria són els que es declaren menys afectats entre abril i juny, amb un 25,1% i 37%, respectivament, juntament amb el comerç (45,9%) i altres serveis (42,2%).

Els impactes que la covid-19 ha causat als establiments afectats han estat principalment: disminució de la facturació (77,3%); augment de la complexitat dels processos per motius de protecció, higiene o prevenció (67,6%); impacte sobre l’ocupació (45,5%) i suspensió d’algunes activitats, com ara les de més risc de contagi (45,0%).Pel que fa a la previsió de recuperació de la facturació, entre els establiments que l’han vist reduïda, un 44% no preveu recuperar-la abans d’un any, percentatge que representa una reducció de 5,9 punts en relació amb les previsions del primer trimestre del 2021. En el cas de l’hostaleria, aquesta reducció és de 27,3 punts i ha passat del 71,0% al primer trimestre al 43,7% al segon trimestre del 2021. D’altra banda, el 14,7% dels establiments veuen difícil recuperar el nivell habitual de facturació o creuen que no el recuperaran i hauran de tancar, i l’1,7% ja l’ha recuperat.A l’hora de contractar nou personal, més del 80% dels establiments empresarials de Catalunya valoren com a molt o bastant important les competències transversals, com el treball en equip, iniciativa o l’autonomia, entre d’altres; l’experiència professional en el lloc de treball (87,7%); les competències socials, com la integració en el grup de treball o intel·ligència emocional (84,9%) i les competències cognitives, com la resolució de problemes i pensament crític, creativitat (82,3%) .