Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

El 40,3% dels establiments de Barcelona Comerç se sumen al Black Friday amb descomptes del 15% de mitjana

ACN Barcelona.-El 40,3% dels establiments de Barcelona Comerç se sumen al Black Friday amb descomptes del 15% de mitjana, en un campanya que enguany es reduirà a només 2-3 dies […]

Avatar
Agències 24/11/2020

ACN Barcelona.-El 40,3% dels establiments de Barcelona Comerç se sumen al Black Friday amb descomptes del 15% de mitjana, en un campanya que enguany es reduirà a només 2-3 dies (en comptes dels 5-7 de fa un any) a causa de les restriccions per la covid-19, la reducció d’estocs i la contenció de la despesa familiar. “En general, els comerços que se sumen al Black Friday ho fan obligats per la pressió que exerceixen les grans marques, cadenes i la venda en línia”, ha assenyalat Barcelona Comerç, que agrupa uns 5.500 comerços i serveis associats a 23 Eixos Comercials de la capital catalana. “Al comerç de proximitat, el Black Friday no li suposa un creixement real de vendes perquè els marges es veuen molt afectats”, ha reconegut l’entitat.

“La majoria de les vendes que es fan en el marc d’aquesta jornada són vendes que es deixen de fer en dies anteriors i posteriors, una quantitat important d’elles vinculades amb la campanya de Nadal”, ha insistit Barcelona Comerç, que aquest 2020 ha creat una cartellera promocional del Black Friday per a tots els seus establiments i elements decoratius comuns. “D’aquesta forma es vol cridar l’atenció dels clients i assenyalar els comerços on a més dels descomptes del Black Divendres, els compradors trobaran un tracte pròxim i especialitzat, sovint difícil de trobar en altres conceptes de comerç”, ha puntualitzat l’entitat liderada per Salvador Vendrell. Encesa de llums de Nadal, el proper 26 de novembreEn paral·lel, els 23 Eixos Comercials de Barcelona Comerç iniciaran la campanya de Nadal el proper dijous 26 de novembre amb la tradicional encesa de llums a partir de les 18 hores. En un 23% dels eixos comercials la complicada situació econòmica de molts negocis ha reduït els nombre de comerços col·laboradors, com ha passat a l’Eix de Sant Andreu, al de Fabra Centre o a Cor Eixample (Eix Comercial Dreta de l’Eixample). Per contra, en un 15,4% dels eixos comercials, el número de comerços que participen en la il·luminació nadalenca del territori ha crescut: als eixos de Barnavasi (Eix Comercial de Sant Gervasi) o al del Carrer de Sants.Barcelona Comerç ha lamentat que –com en campanyes anteriors- les entitats bancàries, les franquícies i les grans marques són els comerços i els serveis que majoritàriament a tots els eixos comercials no han col·laborat amb la resta d’establiments en el pagament de les llums. Enguany, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit assumir el 75% del cost dels llums de Nadal als eixos comercials, un 25% més que en anys anteriors. Finalment, els 23 Eixos Comercials intensificaran les activitats de dinamització –sortejos, concursos, música al carrer, carter reial o tió, entre d’altres- per atreure els clients a les botigues.