Divendres, 27 de gener de 2023 - Edició 1646
La República

El 40% de les famílies preveuen gastar menys aquesta campanya de Nadal que la del 2019, segons Aecoc

ACN Barcelona – El 40% de les famílies espanyoles assegura que el seu pressupost per al proper Nadal és menor al que tenien per a les últimes festes prèvies a […]

Agències 05/12/2022

ACN Barcelona – El 40% de les famílies espanyoles assegura que el seu pressupost per al proper Nadal és menor al que tenien per a les últimes festes prèvies a la crisi sanitària 2019. Així ho detalla l’últim baròmetre realitzat per l’Associació d’Empreses Fabricants i Distribuïdores (Aecoc) que s’ha donat a conèixer aquest dilluns. Amb tot, l’informe mostra que el 70% gastarà més que el 2021. En canvi, tres de cada deu sí que té la intenció de retallar la despesa en relació a l’any passat. L’informe reflecteix canvis en els hàbits de la compra per minimitzar l’impacte de la inflació. Així, el 52% dels consumidors afirma que aquest any anticiparà més que altres vegades les compres de Nadal amb la intenció d’aprofitar ofertes i estalviar.

Una altra de les estratègies per estirar el pressupost afecta la compra de productes frescos. De fet, quatre de cada deu enquestats afirma que aquest any comprarà menys carn i peix. Tot i comprar menys volum, el 48% assegura que invertirà en carns de qualitat superior a les que compra la resta de l’any, i un 41% ho farà mateix amb el peix.

Els consumidors també preveuen contenir la despesa en el consum fora de casa. El Nadal continuarà sent dates amb celebracions domèstiques, de manera que el 60% dels consumidors afirma que durant aquestes dates sortirà menys a dinar a restaurants. D’altra banda, un 32% assegura que abans aprofitaven les festes de Nadal per sortir de viatge, però que aquest any es quedarà a casa.