Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

El 27,8% de les reclamacions rebudes per Facua durant el 2020 van ser a aerolínies i al sector del turisme i oci

ACN Barcelona.-El 27,8% de les 106.097 consultes i denúncies que va rebre Facua al llarg de tot l’any passat a l’Estat van estar relacionades amb les aerolínies (17,4%) i empreses […]

Avatar
Agències 19/03/2021

ACN Barcelona.-El 27,8% de les 106.097 consultes i denúncies que va rebre Facua al llarg de tot l’any passat a l’Estat van estar relacionades amb les aerolínies (17,4%) i empreses del sectors del turisme i l’oci (12,5%), segons l’entitat. Es tracta d’una xifra “rècord motivada per les irregularitats comeses durant la pandèmia”. Concretament, van ser reclamacions que van tenir a veure amb la negativa de les empreses a tornar l’import dels serveis contractats. Facua també ha criticat la “passivitat de les administracions competents”, a qui han acusat de “mirar cap a un altre costat”. En total, en el darrer any, els serveis jurídics de Facua han acabat obrint 12.606 expedients de reclamació en representació dels seus associats, un 35,5% anual més.

Per Facua, la “passivitat” de les administracions ha fet que les empreses no hagin complert l’obligació legal a tornar els diners a uns usuaris que no van poder accedir als serveis contractats pel confinament, restriccions perimetrals, quarantenes o contagis.Pel que fa les consultes plantejades pels consumidors a les organitzacions territorials de Facua a través del telèfon o la web de l’entitat van arribar a les 93.491, un 137% més que el 2019.Quant als sectors més reclamats, la sanitat se situa en primer lloc amb el 17,4% per les nombroses denúncies contra les clíniques dentals Dentix, actualment en concurs de creditors. També van augmentar les queixes contra asseguradores privades de salut per no cobrir serveis inclosos en la pòlissa. En segon lloc, es va situar el transport, amb el 15,3% del total de les denúncies, la majoria contra les aerolínies; mentre que el sector de les telecomunicacions, habitualment en primera posició, va caure fins a la tercera, amb el 13,6% del total. En quart lloc, hi ha el turisme i l’oci, és a dir agències de viatge, hotels i plataformes d’allotjaments turístics, entre d’altres, amb el 12,5% del total.