Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

El 14% dels serveis de la Policia Local de Berga són per queixes i conflictes veïnals

ACN Berga.-El 14% dels serveis realitzats per la Policia Local de Berga durant el primer quadrimestre de l’any estan relacionats amb les queixes i els conflictes veïnals. Segons dades del […]

Avatar
Agències 20/05/2021

ACN Berga.-El 14% dels serveis realitzats per la Policia Local de Berga durant el primer quadrimestre de l’any estan relacionats amb les queixes i els conflictes veïnals. Segons dades del cos policial, durant els primers quatre mesos de l’any es van fer 2.377 serveis. D’ells quasi la meitat, 1.634 estaven vinculats a la seguretat ciutadana. A banda dels conflictes veïnals, que van comportar 340 del total de les actuacions, el cos policial va realitzar 237 controls estàtics i 219 identificacions de persones. Pel que als serveis, gestions i controls relacionats amb la covid-19, se’n van fer 186 durant els primers quatre mesos, és a dir, quasi el 8% del total de les actuacions.

Segons manifesta el cap de la Policia Local, Jaume Hernández, en un comunicat, durant aquest primer quadrimestre s’ha detectat un augment “dels serveis policials, tant urgents com ordinaris”. Del total de les actuacions, en un de cada cinc casos els agents han estat requerits per telèfon. D’altra banda, el 38% eren serveis planificats, mentre que també hi ha hagut 385 actuacions en les quals la policia ha actuat d’ofici –un de cada sis casos.Més d’un miler de serveis de trànsitL’altre gran gruix dels serveis practicats per la policia local, per darrere de la seguretat ciutadana, ha estat en matèria de trànsit. En els primers quatre mesos de l’any han realitzat 1.077 serveis. Les actuacions predominants han estat les de disciplina viària (323), les tasques de protecció escolar (150), els serveis de senyalització vial (97) i els controls d’alcoholèmia i drogues (66).Unitat de ProximitatAquest 2021 la Policia Local de Berga ha estrenat una Unitat de Proximitat. Durant els primers quatre mesos ha realitzat 26 serveis. En concret, han realitzat serveis relacionats amb el veïnatge (9), serveis amb menors d’edat (7), atenció de visites de centres escolars a les dependències policials (4), trobades amb associacions de veïns i veïnes (1), visites a bars i comerços (1) i accions conjuntes de mediació amb altres administracions (1).