Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Educació relativitza els resultats de Catalunya a les PISA per les ”anomalies” i critica ”l’opacitat” de les proves

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Departament d’Educació relativitza els resultats de les proves PISA fets públics aquest dimarts perquè considera que si es pogués eliminar ”la contaminació” serien més reals. El secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, veu ”poc creïble” que un sistema educatiu pugui perdre tants punts en aquest temps i per això, defensa que l’OCDE no hagués hagut de fer públic cap resultat si les ”anomalies” denunciades eren prou grans. En canvi, creu que si eren ”relativament simples” s’havien de publicar ”fent esment” d’aquestes anomalies. Per això denuncia ”interès política” per ”l’opacitat” d’aquestes proves. Martínez sosté que amb els resultats de Catalunya ”res no fa pensar” que els sistema educatiu català ”hagi perdut potència”.

Martínez recalca que els resultats catalans deixen el sistema educatiu per sobre de la mitjana espanyola, i al voltant de la mitjana europea i de l’OCDE malgrat que defensa que han estat ”viciades” i per tant, creu que els resultats no es poden comparar amb els d’altres anys. Recorda que la davallada de punts s’ha donat a moltes comunitats i creu que no es correspon a una disminució de la qualitat del sistema. Així doncs, per Martínez, els resultats asseguren que la potència del sistema educatiu català ”és important” i discuteix ”les veus crítiques” cap al model educatiu.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió