Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Educació prioritza el “suport emocional” a l’alumnat de cara al tercer trimestre davant la crisi del coronavirus

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Departament d’Educació ha establert unes orientacions per als serveis educatius de cara al tercer trimestre del curs actual. Segons el Govern cal prioritzar el “suport emocional” a l’alumnat, atès que la crisi del coronavirus impacta en les famílies “per malaltia, dol o pèrdua de feina”. També demana posar l’èmfasi en l’acompanyament i l’assessorament als centres, al professorat, a l’alumnat i a les famílies. Per això subratlla que s’ha de posar a disposició de la comunitat educativa les actuacions que facilitin la personalització de l’aprenentatge “en un context d’equitat, qualitat i accessibilitat” per a tot l’alumnat.

Des de l’executiu català s’indica que els serveis educatius, a través dels seus referents, tenen coneixement de l’alumnat al qual fan seguiment i de les seves famílies. Aquest coneixement “ha de permetre” atendre especialment situacions de vulnerabilitat, discapacitat i altres necessitats educatives especials.Així, s’indica que l’atenció a l’alumnat i les seves famílies és “un dels factors clau”. Per això, els serveis educatius “hauran de detectar i canalitzar” les necessitats derivades de la situació actual amb el “suport” dels tutors i de les comissions d’atenció a la diversitat. També col·laboraran en l’atenció del benestar emocional de l’alumnat “evitant el seu aïllament”, i en la mesura del possible facilitaran recursos específics per a les famílies i els centres en relació amb la gestió de la situació de confinament.Els equips d’assessorament psicopedagògics (EAP), a més, podran facilitar via telemàtica un document acreditatiu per a aquells alumnes diagnosticats amb el trastorn de l’espectre autista o de dificultats per a la regulació de la conducta perquè puguin sortir de casa acompanyats d’un familiar seguint les normatives establertes.Per a l’alumnat amb discapacitat, els serveis educatius hauran de garantir-ne l’atenció i el seguiment, “replantejant, si cal, els objectius pedagògics previstos” i “garantint l’accessibilitat” amb l’ús d’eines i recursos digitals per accedir i compartir la informació.Pel que fa al professorat i als centres, el document estableix que els serveis hauran de definir les vies d’accés i de comunicació amb la comunitat educativa mentre perduri la situació de confinament. Alhora, caldrà que puguin detectar les noves necessitats sorgides per l’excepcionalitat del moment i canalitzar-les cap als equips directius.També es determina l’acompanyament especial als mestres d’atenció domiciliària i als professionals dels centres d’educació especial (CEE), amb vista a les dificultats i oportunitats afegides en què es troba, en aquests moments, el seu alumnat. Pel que fa a les consultes dels tutors d’aula d’acollida, els hi facilitaran eines i materials per a l’alumnat.Al mateix temps, assessorarà en l’ús de les tecnologies digitals, i en recursos didàctics i propostes pedagògiques, amb l’objectiu d’acompanyar el professorat en la personalització del procés d’aprenentatge a través de l’aprenentatge virtual per garantir l’equitat, la qualitat i l’accessibilitat a tot l’alumnat i, sobretot, a aquell més vulnerable i amb més necessitats educatives.A més, el document preveu que es continuï amb la formació planificada ja sigui en activitats telemàtiques (mantenint-les i garantint-ne el desenvolupament), o en semi-presencials i presencials, on caldrà facilitar entorns virtuals per acollir les activitats i donar continuïtat a la formació.Finalment, Educació fixa criteris per al tancament del curs actual i la preparació del curs que ve. Així, entre d’altres aspectes, “cal consensuar les necessitats i la priorització d’actuacions, planificar l’assessorament als centres que s’iniciaran amb nous recursos d’educació inclusiva, i orientar els tutors de les aules d’acollida sobre la recollida d’informació telemàtica dels alumnes que hi han assistit”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió