Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Educació i Igualtat posen a l’abast dels centres una guia per detectar i abordar les violències sexuals

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els departaments d’Educació i Igualtat i Feminismes han posat a l’abast dels centres educatius una guia per a docents i professionals per detectar i abordar les violències sexuals. El document ofereix un seguit d’eines per facilitar una primera acollida a alumnat víctima de violència sexual i dona pautes sobre com actuar davant d’una revelació d’aquest tipus. L’objectiu és evitar, sobretot, revictimitzar l’infant o jove. Així, en cas de revelació recomana una escolta activa sense completar les frases ni interrompre el discurs i evitant fer judicis sobre la situació exposada. També creure el relat en totes les circumstàncies i mantenir la calma i el control de les emocions.

Posteriorment, el docent explicarà que com a professionals han de comunicar el cas per assegurar la seva protecció i evitar que es repeteixi, però indicant que es farà amb cura i d’acord a les necessitats de la víctima. També recorda la importància de garantir la màxima protecció de les dades de l’infant o adolescent. En aquest sentit, afirma que només ha de conèixer la informació la direcció del centre, l’equip d’assessorament psicopedagògic i les persones que han acollit l’explicació. Si és la família que ho revela, no s’ha de proposar al centre que investigui sinó que cal derivar-ho als serveis especialitzats.

Publicitat

Per últim, la guia afirma que cal reforçar la valentia i l’esforç de la víctima, evitant disculpar l’agressor, insultar-lo, qüestionar el relat, oferir mediacions sense el suport de professionals especialitzats o confrontar la víctima amb l’agressor.

Un cop escoltat el relat, el docent haurà de recollir la informació per escrit anotant el què ha dit i ho haurà de notificar a les autoritats.

Per últim, la guia destaca la importància que l’infant o adolescent mantingui les seves rutines acadèmiques i els vincles amb les amistats del centre.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió