Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

eDreams triplica les pèrdues en el seu últim exercici fiscal fins als 124 MEUR per l’impacte de la pandèmia

ACN Barcelona.-L’agència de viatges ‘online’ eDreams Odigeo va registrar unes pèrdues netes de 124,2 milions d’euros en el seu últim exercici fiscal, que es comptabilitza entre abril del 2020 i […]

Avatar
Agències 27/05/2021

ACN Barcelona.-L’agència de viatges ‘online’ eDreams Odigeo va registrar unes pèrdues netes de 124,2 milions d’euros en el seu últim exercici fiscal, que es comptabilitza entre abril del 2020 i març del 2021, segons ha informat l’empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). El context de restriccions a l’activitat aèria per combatre la pandèmia de covid-19 han provocat que els números vermells de la companyia tripliquin les pèrdues que van presentar en l’anterior exercici fiscal, que van ser de 40,5 milions d’euros. Els ingressos d’eDreams també van caure notablement, un 79%, fins als 111,1 milions d’euros. Tot i això, l’agència de viatges va mantenir una posició “forta” de 117 milions d’euros de liquiditat mitjana.

eDreams ha “reforçat la posició estratègica i l’avantatge competitiu” durant un any “molt difícil”, en el qual han passat a ser la segona agència de viatges en línia del món, per darrere la xinesa Trip.com i han enfortit el lideratge a Europa, territori en el qual han guanyat un 6% de quota de mercat, arribant al 37%, segons ha explicat Dana Dunne, el conseller delegat de l’empresa en una roda de premsa aquest dijous. La plataforma creu que aquest guany es deu a aspectes “estructurals” que es mantindran en el futur i no a les circumstàncies de la covid.Tot i les fortes pèrdues, la companyia ha remarcat que el benefici marginal –el que es guanya amb cada reserva– ha sigut de 25 milions d’euros, cosa que indica que el negoci ha sigut més petit, però l’empresa “continua sent rendible”, ha indicat el director financer, David Elizaga.”Som optimistes perquè els plans de vacunació estan permetent la recuperació de la demanda de viatges”, ha assegurat Dune. I és, que, eDreams ha notat una “progressió molt accelerada” en el nombre de reserves del web que durant el març eren un 62% inferior dels nivells pre-pandèmia, mentre que en els primers 22 dies de maig se situava un 28% per sota.En aquest sentit, l’empresa està detectant que els usuaris de països del sud d’Europa prefereixen reservar viatges als destins de costa domèstics, mentre que els del nord estan apostant per localitzacions com les Illes Balears o altres ciutats mediterrànies de ‘sol i platja’. Al llarg de l’últim exercici, la companyia ha vist com el servei de subscripció prèmium arribava al milió d’usuaris “tot i la debilitat del mercat”, i que ja representen el 39% del total de reserves que es fan a l’agència de viatges online, present a 45 països. Els dirigents de la companyia també han destacat que el 56% de les reserves de la plataforma ja es fan a través d’un dispositiu mòbil, 20 punts per sobre de la mitjana europea, fet que han atribuït a la fortalesa del seu producte per a les pantalles més petites.En un any desafiant per a totes les empreses relacionades amb la mobilitat, l’agència de viatges online ha tret pit del manteniment de tota la seva plantilla, “a diferència d’altres competidors que han realitzat reduccions molt rellevants, del 25% en endavant”, ha assenyalat Elizaga.D’altra banda, eDreams ha descartat emprendre operacions de fusions per assegurar la recuperació econòmica de la companyia, ja que aquestes compres, segons el director financer, “són complicades en temps de crisi perquè no saps el que estàs comprant”. “Estem en una bona posició per sortir de la pandèmia més forts”, ha insistit Dune.Tenint en compte l’actual grau d’incertesa de l’economia l’empresa no ha fet públiques previsions sobre la seva evolució financera. Tot i això, la direcció confia que en els pròxims temps eDreams abandoni els números vermells.