Diverses explosions sacsegen el centre de Kíiv i altres ciutats ucraïneses com a represàlia per l’atac al pont de Crimea

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Diverses explosions han sacsejat el centre de Kíiv per primera vegada després de diversos mesos de calma a la capital ucraïnesa. Segons ha informat l’alcalde de la ciutat, Viltaliy Klitschko, a través del seu canal de Telegram i han recollit diferents mitjans locals, les explosions s’han detectat aquest dilluns a dos quarts de nou del matí hora local -dos quarts de vuit del matí hora catalana- al districte de Shevchenkiv, una zona que inclou el nucli antic i on es troba la seu del govern. L’edifici, però, l’edifici no ha patit danys. Per altra banda, les autoritats ucraïneses també han denunciat un bombardeig rus a la ciutat de Zaporíjia, a la part sud-est del país, que ha deixat almenys un mort i cinc ferits.

Segons ha informat el primer ministre ucraïnès, Denys Shmyhal, els atacs russos han danyat un total d’onze infraestructures en vuit regions del país. Les mateixes autoritats del país han notificat almenys vuit morts.

Publicitat

Sota aquest escenari, el ministre d’afers exteriors ucraïnès, Dmytro Kuleba, ha demanat a Occident un major subministrament de sistemes de defensa antiaeris. Segons Kíiv, Rússia ha llençat fins a 75 míssils, dels quals 40 han estat interceptats.

Els atacs són la resposta per part del Kremlin l’explosió que es va produir aquest cap de setmana al pont que connecta Rússia amb la península de Crimea, uns fets dels quals Ucraïna no en va reclamar l’autoria, però sí que va celebrar.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió