Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

Distribuidors i fabricants exigeixen unitat en les normes per entrar a les ciutats per evitar complicacions logístiques

ACN Barcelona .-L’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors (AECOC) ha reclamat una harmonització de les lleis mediambientals per entrar a les ciutats. “És indispensable per evitar una multiplicitat legislativa que […]

Avatar
Agències 07/07/2021

ACN Barcelona .-L’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors (AECOC) ha reclamat una harmonització de les lleis mediambientals per entrar a les ciutats. “És indispensable per evitar una multiplicitat legislativa que complicaria les operacions de logística urbana, trencaria amb la necessitat d’unitat de mercat i afectaria la competitivitat empresarial”, ha assegurat el responsable de ‘Smart Distribution’ de l’entitat, José Carlos Espeso. Tot i això, un informe de l’entitat evidencia la importància que donen les ciutats al manteniment de les competències en la regulació de la mobilitat. De fet, sis de cada deu municipis es declaren contraris a qualsevol iniciativa encaminada a unificar els criteris d’accés dels vehicles a aquestes zones.

La Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica obliga les 149 ciutats espanyoles de més de 50.000 habitants a habilitar una Zona de Baixes Emissions (ZBE) a partir de 2023.Actualment, només un 9,4% d’aquestes ciutats té una ZBE habilitada, però el 67,9% ha avançat en aquesta direcció creant zones de mobilitat restringida. Així, més del 77% dels municipis han donat passes cap al compliment de la llei i només un 22,6% no ha començat cap acció en aquest sentit. De cara al futur, nou de cada deu ciutats tenen previst crear una ZBE i el 62% ja està elaborant un calendari per restringir gradualment l’accés de vehicles contaminants als nuclis urbans. A aquests se sumen un 11% que ja té dissenyat aquest calendari de restriccions a la mobilitat. Per crear un model de distribució urbana de mercaderies més digital i sostenible, les ciutats apunten a una digitalització de les zones de càrrega i descàrrega, la digitalització dels municipis i l’impuls de la logística nocturna i en hores vall. Així mateix, el 47% dels municipis estan valorant regular la mobilitat dels vehicles com bicicletes o patinets elèctrics en els seus centres.En la inauguració del segon Congrés de ‘Smart Distribution’, l’entitat també ha valorat el paper que està jugant la sostenibilitat tant en les decisions de compra dels consumidors com en les estratègies empresarials. En aquest context, l’associació ha reclamat suport administratiu perquè les empreses puguin fer una transició cap a models de mobilitat més sostenibles.