Divendres, 26 de febrer de 2021 - Edició 946
La República

CUPRA aspira a doblar les vendes a finals del 2021 i representar el 10% de la facturació de SEAT

ACN Martorell.-CUPRA s’ha proposat doblar les vendes durant aquest 2021, de manera que la facturació superi el bilió d’euros. “És un pla ambiciós”, ha reconegut aquest dilluns el president de […]

Avatar
Agències 22/02/2021

ACN Martorell.-CUPRA s’ha proposat doblar les vendes durant aquest 2021, de manera que la facturació superi el bilió d’euros. “És un pla ambiciós”, ha reconegut aquest dilluns el president de CUPRA i SEAT, Wayne Griffiths, en un acte virtual amb motiu del tercer aniversari de la marca. Griffiths ha celebrat que CUPRA sigui la marca que més ràpidament està creixent i ha avançat que l’aspiració és arribar a representar prop del 10% de la facturació de Seat. Pel que fa a la xarxa de distribució, les previsions de la firma són passar dels 500 punts de venda actuals a tenir-ne 800 el 2022. D’altra banda, la companyia ha anunciat que aquest 2021 començarà a fabricar el CUPRA Born, mentre que a finals d’any posarà a la venda el Formentor VZ5.

Griffiths ha recordat que CUPRA ha estat la marca que més ha crescut l’últim any, amb 27.400 vehicles venuts i un augment interanual de l’11%. El model León va ser el que més va impulsar les vendes, amb 13.400 unitats, seguit de l’Ateca, amb 10.400 vehicles, i del Formentor, amb 3.600. Unes dades que el president de la companyia ha assegurat que proporcionen “optimisme” de cara a aquest any.”Aquest gran equip em fa ser molt determinant per donar força al projecte del 2021″, ha subratllat el president de l’automobilística, que ha afirmat que l’aspiració d’aquest exercici és doblar el volum de vendes del 2020. Unes dades amb les quals Griffiths anhela a què CUPRA acabi representant entre el 5 i el 10% del total de vendes de SEAT. Per assolir-ho, la firma s’ha proposat impulsar la gamma de productes enfocats a l’electrificació, reforçar la difusió de la marca a través de noves experiències i acords de col·laboració, i desplegar una nova estratègia de distribució.En el cas del pes dels vehicles elèctrics, la firma assenyala aquest punt del negoci com a element “clau”. Amb els sis vehicles híbrids actuals dels models León, Formentor i Ateca, la marca es proposa enfortir la presència a Europa i accedir a mercats on l’electrificació està més arrelada, com Noruega i els Països Baixos. La intenció és que la meitat de vehicles Formentor que es venguin siguin versions híbrides endollables. Pel que fa a la xarxa de distribució, CUPRA vol ampliar la presència arreu del món, amb la selecció de ciutats icòniques per obrir-hi nous espais i implementar alhora un model de concessionaris on-line. Així, preveu ampliar l’espai a Casa SEAT de Barcelona i obrir un nou concepte de concessionari ‘City Garage Store’ a Munich durant la segona meitat d’aquest any.Segons ha detallat la directora de Postvenda, Lourdes de la Sota, actualment la xarxa de distribució de CUPRA compta amb 500 punts arreu del món, i ha avançat que la previsió és arribar als 800 a finals del 2022. La marca també ampliarà els CUPRA Masters, els assessors comercials especialitzats, amb una plantilla que espera que arribi al miler de professionals. Born, la “nova era” de CUPRA amb un sistema de subscripcióAquest dilluns la companyia també ha destacat l’aposta pel nou model CUPRA Born –nom en homenatge al barri de Barcelona-, el qual és 100% elèctric i està considerat la insígnia d’una “nova era”. Griffiths ha augurat que liderarà la electrificació del parc automobilístic espanyol, i ha avançat que sortirà al mercat amb un nou sistema de venda adreçat especialment a la gent jove: s’oferirà amb contractes de subscripció amb una quota mensual que inclourà l’ús del vehicle i altres serveis relacionats.La companyia confia que el nou model permetrà penetrar a nous mercats internacionals. La previsió és que la fabricació del CUPRA Born comenci a la planta de Zwickau a Alemania durant la segona meitat d’aquest 2021. En paral·lel, Griffiths ha apuntat que la marca treballa en el prototip del CUPRA Tavascan, un SUV 100% elèctric.CUPRA Formentor VZ5, “la joia de la corona”D’altra banda, CUPRA ha presentat el nou model del Formentor, VZ5, considerat la “joia de la corona” de la marca. La companyia destaca que el vehicle “ja és portador de l’ADN de CUPRA”, especialment pel que fa a la innovació, i celebra el pas endavant amb sofisticació amb un motor de cinc cilindres.”El tercer aniversari de CUPRA és una gran ocasió per a presentar el Formentor VZ5, que incorpora l’aclamat motor de benzina de cinc cilindres i combina un alt comportament dinàmic amb un disseny exterior molt sofisticat”, ha subratllat Griffiths, que ha definit el vehicle com “la màxima expressió” dels models esportius. La previsió és fabricar-ne només 7.000 exemplars, que es posaran a la venda els propers mesos.Nous projectes per eixamplar la marcaDurant la celebració virtual d’aquest dilluns, CUPRA també anunciat diverses col·laboracions empresarials per ampliar el ressò de la marca. Així, ha tancat un acord amb Wilson per dissenyar una raqueta de pàdel exclusiva per al jugador professional Fernando Belasteguin, alhora que ha signat una col·laboració amb el fabricant barceloní de iots De Antonio Yachts. “Aquest és el principi d’un futur ambiciós. Volem treballar junts per crear un iot híbrid”, ha avançat el director d’Estratègies i Desenvolupament de CUPRA, Antonino Labate.Finalment, la marca també ha lligat un acord amb la producció ‘RPM (Revolution Per Minute)’, una sèrie de ciència ficció ambientada a la Barcelona del 2101. Protagonitzada per Eduard Fernández, Natalia Reyes i Juana Acosta i dirigida per Albert Uría, mostrarà una ciutat on les emocions estan prohibides i hi ha un grup de rebels que volen despertar la humanitat.