Diumenge, 26 de juny de 2022 - Edició 1431
La República

Contactes amb l’Agència Europea de Seguretat Aèria per evitar que els vols de la Seu d’Urgell es desviïn quan fa calor

ACN Andorra la Vella – La companyia Air Nostrum, que opera la línia regular entre l’aeroport de la Seu i el de Madrid, i el govern d’Andorra mantenen converses amb […]

Agències 25/05/2022

ACN Andorra la Vella – La companyia Air Nostrum, que opera la línia regular entre l’aeroport de la Seu i el de Madrid, i el govern d’Andorra mantenen converses amb l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) per veure com es podria aixecar la limitació que impedeix aterrar els avions a la pista alturgellenca quan les temperatures superen els 30 graus. Tot plegat, després que, per aquesta circumstància, el vol de diumenge passat s’hagués de desviar a l’Aeroport de Lleida-Alguaire. Segons ha exposat aquest dimecres el ministre portaveu de l’executiu del Principat, Eric Jover, no n’eren coneixedors d’aquesta restricció, estretament lligada amb la longitud de la pista d’aterratge i la distància necessària per operar-hi en els moments que fa més calor.

Air Nostrum porta un parell de mesos en contacte amb les autoritats aèries per demanar una revisió dels criteris i, tal com ha apuntat Jover, semblaria que aquest es podria “aixecar”. Des del govern andorrà, a més, també s’ha tramès a l’EASA que aquest és “un element prioritari” que cal analitzar a fons per tal de trobar alternatives. En aquest sentit, el ministre ha detallat que una solució provisional seria modificar els horaris de la connexió entre la Seu i Madrid i operar la ruta en moments en què hi hagi un menor impacte de la temperatura, tot i que en aquest punt hi té molt a dir l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.

Des de l’executiu del Principat han exposat que si pròximament no es disposa d’un informe que permeti canviar les condicions actuals, també es podria treballar en altres alternatives per tal que “la temperatura no sigui un factor que influeixi en l’operació dels vols”. Així, Jover ha apuntat la possibilitat que la companyia pugui continuar operant, fins i tot quan hi hagi 30 graus, però amb una càrrega de passatgers inferior. Aquest fet provocaria que les compensacions que el govern andorrà hauria de fer a l’operadora, ja previstes a la concessió inicial, es belluguessin cap a la forquilla dels imports més elevats.