Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Competència recomana a Naturgy i a tres grups energètics que reforcin les mesures per no generar confusió als usuaris

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha recomanat a Naturgy i a tres grups energètics de l’Estat –Endesa, EDP i CHC- que reforcin les mesures que han aplicat perquè els usuaris puguin identificar “clarament” si disposen d’un contracte energètic en el mercat regulat o en el mercat lliure. En un comunicat publicat aquest dijous, l’organisme regulador ha instat a Naturgy a adoptar mesures per evitar que els consumidors puguin accedir al portal de la comercialitzadora del mercat regulat (Comercializadora Regulada) a través d’un enllaç disponible a la comercialitzadora del mercat lliure (Naturgy). L’avís pretén reforçar la protecció del consumidor i exigir el compliment de la normativa europea.

En la mateixa nota, la CNMC recomana a Endesa que supervisi els procediments que ha desenvolupat en relació amb l’atenció dels agents comercials. Per altra banda, demana a EDP que completi les mesures de supervisió que va anunciar, mentre que al grup CHC li recomana que supervisi que els delegats comercials utilitzen correus electrònics clarament diferenciats per les gestions amb clients.Aquestes recomanacions tenen com a objectiu alinear-se amb el que marquen les directrius europees, les quals exigeixen que els consumidors disposin dels instruments necessaris per poder diferenciar sense dificultats si tenen un contracte en el mercat regulat o en el mercat lliure. De fet, la CNMC ja va aprovar l’any 2018 una decisió jurídica que obligava diverses societats a canviar la seva imatge de marca i logotips per evitar confusions. Segons dades publicades el 2018, el 80% de les llars espanyoles no eren capaces de distingir si el preu de la llum que pagaven era amb el preu regulat o amb el preu del mercat lliure.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió