Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

Competència recomana a Adif que es coordini amb els nous operadors de tren per gestionar els serveis a les estacions

ACN Madrid.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha recomanat a Adif que es coordini amb els nous operadors de l’alta velocitat, com Ouigo que fa pocs dies que […]

Avatar
Agències 14/05/2021

ACN Madrid.-La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha recomanat a Adif que es coordini amb els nous operadors de l’alta velocitat, com Ouigo que fa pocs dies que ha començat a oferir el servei Madrid-Barcelona o ILSA que desembarcarà a l’Estat el 2022. La CNMC es refereix per exemple a les sales d’espera VIP, en què Adif haurà d’habilitar una zona de les estacions perquè s’hi puguin instal·lar. Això permetrà als operadors diferenciar la seva oferta, amb bitllets que donaran dret al seu ús o no. Els espais hauran d’estar separats i amb unes característiques de representativitat i protagonisme similars per a totes elles, segons inclou en un informe la CNMC.

D’altra banda, la CNMC assenyala que Adif planteja bonificacions i penalitzacions en les tarifes que cobra per aquestes sales en funció del total de viatgers de l’estació. En aquest sentit, segons l’organisme, uns operadors es podrien veure perjudicats si la competència augmenta la xifra de passatgers. Per aquest motiu, la CNMC considera que si s’opta per aquest sistema, Adif tingui en compte la xifra d’usuaris per operador i garanteixi que el sistema és “objectiu i no discriminatori”.Sobre els serveis de logística, Adif ha canviat el règim de prestació del servei de logística, és a dir, tasques com l’avituallament de les cafeteries dels trens. En algunes de les principals estacions, serà una tercera empresa que l’ofereixi a totes les companyies i la CNMC demana que compleixin les obligacions d’accés, transparències i orientació a les despeses i un benefici raonable dels preus.Pel que fa el servei d’atenció a les persones amb mobilitat reduïda, la CNMC sol·licita si les tarifes del servei són coherents amb els costos. Adif Alta Velocitat disposa d’una atenció permanent en 40 de les estacions i en sis més de forma puntual. Adif, per la seva banda, ho fa en 99 estacions, 34 de forma permanent i 65 puntualment.