Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Comencen les obres de reforma de la Meridiana de Barcelona fins al carrer de Felip II

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les obres de reforma de l’avinguda Meridiana avancen i aquesta setmana han començat les del tram que va entre la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill i el carrer de Felip II. A més, l’Ajuntament de Barcelona té previst aprovar inicialment al gener el projecte executiu entre Felip II i Fabra i Puig. L’aprovació definitiva d’aquest darrer tram seria cap a l’abril però les obres haurien de començar el mandat següent. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha destacat que d’aquesta manera es finalitzaria el tram central de l’avinguda. Ha avançat també que a partir de llavors la idea és continuar amb els estudis previs per veure quines actuacions s’han de fer fins al Pont de Sarajevo.

Sanz ha defensat que les obres de la meridiana han estat una prioritat i que ja s’ha aconseguit actuar en gairebé dos kilòmetres de la via. En concret, el mandat passat es va remodelar el tram que va entre la plaça de les Glòries i el carrer Mallorca primer; i poseriormetn entre Mallorca i Navas de Tolosa-Josep Estivill.  La regidora ha destacat que en aquest tram s’ha aconseguit una meridiana “on hi ve de gust passejar”, una cosa que ha dit que era impensable fa uns anys.

Publicitat

Les obres que ara començaran tindran una durada aproximada de nous mesos i l’objectiu és el mateix que en la resta: donar més prioritat al vianant, la bicicleta i el transport públic en detriment del vehicle privat. Segons dades del consistori, amb les actuacions ja fetes hi a 17.000 vehicles menys circulant per la Meridiana.

Així, en el nou tram ara en obres hi haurà dos carrils per al trànsit general i un pera  busos per banda, les bicicletes pel centre amb carril bici segregat, voreres més amples i més arbrats i parterres. La novetat serà a l’arribada a la plaça Ferran Reyes i els Jardins de Maria Soteras, on l’espai central s’eixamplarà i es destinarà íntegrament als vianants. L’objectiu és millorar la connectivitat a banda al pas pel barri de Navas. En aquest punt el carril bici es dividirà i serà unidireccional a banda i banda de l’espai central. Paral·lelament, s’estan redactant els avantprojectes per reurbanitzar i millorar tant la plaça com els jardins.

Les obres tenen un pressupost de 7,83 milions d’euros.

Les actuacions van començar dilluns, amb treballs previs que inclouen l’eliminació de la mitjana i les illetes centrals. La supressió d’un carril per banda es farà la setmana vinent: la nit de dimecres es traurà el de sentit sortida de la ciutat i la nit de dijous el de sentit entrada.

<strong>Cap a Fabra i Puig</strong>

El govern municipal ha treballat els darrers mesos en el projecte executiu entre Felip II i Fabra i Puig i ha fet reunions amb les associacions veïnals, comerciants i entitats. En les properes setmanes s’acabarà de tancar aquest projecte per portar-lo a aprovació inicial a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat al gener.

En coherència amb la resta d’avinguda renovada, la secció principal també tindrà dos carrils per al trànsit general i un per a busos a cada banda, les bicicletes disposaran d’un carril bici central segregat, les voreres s’ampliaran i hi haurà més arbrat i parterres.

La idea és que a partir de l’abril, quan ja es tingui el projecte definitiu del tram fins a Fabra i Puig aprovat, es pugui encarregar l’avantprojecte i els projectes executius fins al Pont de Sarajevo. 

En aquest sentit, Sanz ha destacat que el que es vol és eliminar la “frontera” que suposa l’avinguda i que separa Nou Barris de Sant Andreu.

A més, Sanz ha explicat que tmabé s’ha demanat a la Generalitat que comenci a pensar com continuarà la renovació en el tram qeu ja no pertany a Barcelona i que va fins al Nus de la Trinitat. 

Sobre l’evolució de les obres el mandat següent, Sanz ha valorat que la reforma de la Meridiana és un projecte amb aval europeu i amb consens polítics i ha esperat que ningú el posi en qüestió.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió