Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Comença la campanya informativa al tram experimental de la ronda Camprodon per fomentar l’ús de la bicicleta

|

- Publicitat -

ACN Vic.-L’Ajuntament de Vic ha començat aquest dilluns la campanya per informar els conductors de cotxes, ciclistes i vianants sobre l’eliminació d’un carril per sentit de la ronda Camprodon de forma experimental. Amb aquesta mesura temporal, es vol fomentar la mobilitat sostenible i reduir la presència del cotxe en l’espai públic. Aquest punt de la ciutat és “delicat” perquè hi conflueixen diferents “sensibilitats” però per al consistori és important conscienciar els ciutadans de la importància de reduir l’ús del cotxe en benefici d’una millor mobilitat. La campanya informativa se centra en explicar aspectes com les noves catifes vermelles pintades a la carretera, uns espais on les bicis tenen prioritat de pas.

Aquesta setmana les dues informadores estaran a les cruïlles dels carrers Manlleu, Pare Coll i plaça del Mil·lenari perquè és on hi ha més girs i poden sorgir més dubtes. Hi són de les 10 h. a les 11 h. i de les 18 h. a les 19.30 h. La setmana vinent, coincidint amb l’inici del curs escolar, s’adaptaran als horaris d’entrada i sortida dels centres educatius. La regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero, ha detallat que s’ha tret un carril per sentit per on circulaven els cotxes per afavorir la mobilitat sostenible i “guanyar terreny als cotxes que estan dominant l’espai públic”. Si bé admeten que la ronda Camprodon és un lloc “delicat” on conflueixen “sensibilitats diferents”, creuen que cal avançar cap a una ciutat “més pacificada” i que el ciutadà comprengui que cal un canvi de paradigma amb el cotxe i que “no s’hi pot arribar fins a la porta de la feina”. La regidora ha recordat també que els ciutadans “no veuen un problema” haver de caminar mitja hora per ciutats com Barcelona i ha recordat que travessar Vic són 15 minuts a peu. També ha destacat els beneficis en salut que representa l’eliminació de travesseres urbanes amb cotxes i ha recordat que la ciutat té més de 20.000 places d’aparcament, lliures o de pagament, per deixar el cotxe i arribar a peu o amb bici a qualsevol punt de la ciutat. Pel que fa a la permanència del tram experimental a la ronda Francesc Camprodon, la regidora ha explicat que tot dependrà de com vagi la prova durant aquest mes, coincidint amb la celebració de la Setmana de la Mobilitat Europea. També ha avançat que estan recollint les opinions ciutadanes mitjançant diferents canals. D’altra banda, ha anunciat que properament es posaran en marxa altres mesures com ara la limitació de la velocitat de 30 km/h en alguns punts d’acord amb el model de Ciutat 30 per fer-les “més saludables i sostenibles”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió