Dijous, 2 de desembre de 2021 - Edició 1225
La República

Collboni assegura que el comerç de proximitat és “clau” per a Barcelona i “compatible” amb la transformació de la ciutat

ACN Barcelona.-El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha reivindicat el comerç de proximitat com un element “clau” per al model de ciutat de Barcelona i “compatible” […]

Avatar
Agències 23/11/2021

ACN Barcelona.-El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha reivindicat el comerç de proximitat com un element “clau” per al model de ciutat de Barcelona i “compatible” amb la transformació de la capital catalana. En aquest sentit, Collboni s’ha compromès a fer que els canvis siguin “comprensibles” i estiguin “defensats” per la gran majoria de ciutadans, tenint en compte la perspectiva comercial. En la inauguració del VI Summit de Barcelona Oberta, el primer tinent d’alcalde també ha anunciat el compromís del consistori de presentar l’estratègia urbana de mercaderies abans d’acabar l’any.

“Per molta transformació que hi hagi, protegir, defensar, articular i donar paper al comerç de proximitat és clau pel nostre model de ciutat”, ha assegurat el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona. Collboni ha afirmat que l’aposta per al comerç és “compatible” amb la transformació de la ciutat i, de fet, ha recordat que els comerços de barri han guanyat clients pel canvi d’hàbits provocat per la pandèmia, com la compra de proximitat o de quilòmetre 0. En matèria de mobilitat, el primer tinent d’alcalde s’ha compromès a fer que les transformacions “graduals” de la ciutat siguin “comprensibles” i estiguin “defensades” per la gran majoria de ciutadans, tenint en compte la perspectiva comercial. Com a exemple, Collboni ha parlat de les zones de càrrega i descàrrega. “A vegades, alguns, fent dibuixos, obliden la ciutat real”, ha criticat. “Nosaltres no volem oblidar la ciutat real i ens comprometem a fer transformacions graduals perquè la ciutadania entengui els canvis que s’han de fer a la ciutat”, ha afegit. Per altra banda, el primer tinent d’alcalde també s’ha compromès a presentar l’estratègia de distribució urbana de mercaderies abans de finalitzar l’any. Aquesta iniciativa recollirà els canvis en el repartiment provocats pel comerç electrònic, la nova mobilitat i les necessitats de descarbonitzar el transport. El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, també ha destacat el comerç com una peça “essencial” per a la ciutat i ha assegurat que aquest necessita la mobilitat per atraure els clients.L’objectiu de la jornada, sota el títol ‘Trobem-nos per escoltar’, és debatre sobre el futur comercial de Barcelona i “sensibilitzar” a l’administració, “que ha estat d’esquena al comerç amb les polítiques de mobilitat”. Jené ha assegurat que el comerç necessita “participar” d’aquest debat i ha recordat que la mobilitat és un “element clau” per al sector.