Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1531
La República

Collboni afirma que no hi ha “res a celebrar” amb la represa de les obres del túnel de l’L9

ACN Barcelona – El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat aquest dimecres que no hi ha “res a celebrar” amb la represa de les obres […]

Agències 15/06/2022

ACN Barcelona – El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat aquest dimecres que no hi ha “res a celebrar” amb la represa de les obres del túnel de l’L9 del metro a Barcelona, parades durant una dècada. “Constatem que aquesta tuneladora ha estat aturada deu anys, passa el mateix amb Rodalies”, ha recordat el regidor socialista abans d’afirmar que aquests endarreriments tenen un elevat “cost d’oportunitat” per l’economia catalana i barcelonina. Així mateix, ha assenyalat que aquest projecte de transport ha tingut un sobre cost des de 2016 de gairebé 5.000 milions d’euros.

“Crec que és obvi que avui, en fi, no sé si tenim res a celebrar. El que fa el Govern de la Generalitat és complir amb la seva obligació amb la ciutat i l’àrea metropolitana”, ha afegit Collboni.

Així mateix, el tinent d’alcaldia ha ressaltat que el manteniment dels túnels ja fets i no usats mentre el projecte hivernava a tingut un cost de 7,5 milions. En qualsevol cas, ha destacat que és una bona notícia que els projectes en infraestructures es reactivin per millorar la mobilitat i l’economia de Barcelona.

Represa després de deu anys

Les obres del tram central de la línia 9 de metro que ha de connectar La Sagrera amb la Zona Universitària s’han reprès aquest dimecres després de més d’una dècada anys aturades. La tuneladora s’ha tornat a activar al matí per perforar el subsol entre les estacions de Manuel Girona i Lesseps, el tram de poc més de quatre quilòmetres que encara quedava pendent de construir.

Segons el Govern, la previsió és que l’estiu del 2023 hagi arribat a Mandri, i que de cara el desembre del 2024 hagi fet tot el recorregut fins Lesseps. La Generalitat invertirà 926 milions d’euros en aquest tram i preveu que les obres del túnel finalitzin el 2027. Segons ha destacat el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, aquests treballs són “l’obra més important dels últims vint anys” a Catalunya.

<strong>Autocrítica en habitatge</strong>

Durant la seva conferència al Col·legi d’Economistes de Catalunya, Collboni ha desplegat els plans i projectes que visualitza per Barcelona. Així, ha destacat la posada en marxa del denomina “22@ nord”, un dels darrers espais de la plantilla urbana de la capital encara per urbanitzar, o la cessió al teixit emprenedor de la ciutat d’espais com l’antic edifici de Correus a la Via Laietana.

Així mateix, el regidor ha reivindicat l’aposta feta pel govern de la ciutat per la diversificació econòmica i l’atracció d’activitats com les denominades “indústries” 4.0, tecnològiques i audiovisuals. Paralel·lament, ha apostat per situar BArcelona com una ciutat puntera en àmbits com l’electrificació del transport i ha promès crear els propers anys la major xarxa de recàrrega de vehicles del sud d’Europa.

Amb tot, Collboni ha fet certa autocrítica en àmbits com la promoció d’habitatge. En preguntes dels socis del Col·legi, que li han recriminat l’utilitat d’algunes de les iniciatives municipals en aquest àmbit, el tinent d’alcaldia ha reconegut que sovint hi ha hagut un excés de “gesticulació”.

“Hem vist un excés de gesticulació moltes vegades en el tema de l’habitatge i pocs resultats”, ha resumit el també responsable de l’àrea econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. En aquest sentit, ha reconegut que no cal ser “dogmàtic” en polítiques públiques, i hi ha marge de millora. “Hi ha hagut coses que han funcionat bé, i altres no”.