Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

Cityscoot demana que es reprengui el procés d’ampliació de 3.000 llicències de motos compartides a Barcelona

ACN Barcelona.-Cityscoot ha demanat que es reprengui el procés d’ampliació en 3.000 llicències per a motos compartides que va engegar l’Ajuntament de Barcelona i que poc després va quedar suspès […]

Avatar
Agències 01/04/2021

ACN Barcelona.-Cityscoot ha demanat que es reprengui el procés d’ampliació en 3.000 llicències per a motos compartides que va engegar l’Ajuntament de Barcelona i que poc després va quedar suspès ‘sine die’ per un jutjat arran dels recursos d’alguns operadors. En un comunicat, Cityscoot lamenta que en el seu cas ja havia contractat personal nou i havia fet noves inversions i va veure com el procés quedava aturat, A més, denuncia “mala praxi” d’altres empreses i reclama a l’administració que actuï per “revertir aquesta situació” i que les companyies que compleixen la normativa no vegin afectada la seva activitat “de manera injusta”. Fonts del sector apunten que aquestes pràctiques es tradueixen en l’ús de més llicències de les permeses.

Al febrer d’aquest any, l’Ajuntament de Barcelona va anunciar una nova licitació de 3.000 llicències de motosharing, de manera que les empreses que ja operen podien aspirar a posar més motos als carrers de Barcelona. Per aquest motiu, Cityscoot explica que va fer una inversió en “centenars de motos”i en la contractació de plantilla per tenir l’operativa a punt per ser desplegada però que els recursos judicials ho han impedit. “Aquesta situació suposa un impacte negatiu per a la mobilitat de Barcelona i els usuaris que veuen limitades les opcions de mobilitat compartida, individual i segura”, critica l’empresa.En un comunicat, el fundador i conseller delegat de la companyia, Bertrand Fleurose, ha afirmat estar “molt sorprès de la situació kafkiana que viu el sector de la mobilitat compartida a Barcelona, tenint en compte la voluntat de l’Ajuntament d’esdevenir una de les ciutats de referència en mobilitat sostenible d’Europa”. “Si ara per ara es penalitzés als operadors que no compleixen els requisits ni la normativa, seríem només 3 els operadors que estaríem donant servei a Barcelona”, afegeix el director general de Cityscoot a l’Estat, Alejandro gustí, en un comunicat.