Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Celáa impulsa un pla de digitalització per garantir la igualtat d’oportunitats i la preparació del sistema educatiu

|

- Publicitat -

ACN Madrid.-El Ministeri d’Educació ha impulsat un pla de digitalització per garantir la igualtat d’oportunitats i la preparació del sistema per si torna a fer falta que l’educació en línia sigui la protagonista. En una compareixença al Senat, Celáa ha afirmat que en un context d’increment “sobtat i enorme” de l’educació en línia, cal impulsar un Pla de digitalització i desenvolupament competencial digital en Educació i Formació Professional. El projecte contempla la creació d'”aules del futur” i ha de donar resposta a la “bretxa digital”, que ha reconegut que existeix. D’altra banda, ha descartat retallades en educació i ha reiterat el compromís d’arribar al 5% del PI en inversió el 2025.

(Aquesta notícia actualitza l’anterior sobre el mateix tema, incorporant la informació sobre el pla de digitalització)La ministra ha desglossat durant la seva compareixença el nou projecte de llei educativa que derogarà la LOMCE. Celáa ha destacat la importància d’assolir el màxim consens possible entorn a aquest projecte, que ha afirmat que passa per entendre que la qualitat del sistema educatiu “passa simultàniament per l’excel·lència i l’equitat”.Celáa ha detallat que la nova llei ja incorporava una major importància a la digitalització però que el confinament provocat pel coronavirus ha fet evident que és més necessari que mai. “No sabem si la necessitarem no només com a complementària, sinó en alguns cursos alts de forma més significativa”, ha manifestat. En aquest sentit, ha anunciat que se signarà un conveni amb el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital per desenvolupar un programa de cooperació territorial que permeti dedicar recursos a la digitalització “comptant amb finançament europeu”. L’objectiu és desenvolupar una Xarxa d’Aules del Futur, l’Escola de Pensament Computacional i els Projectes de Recursos Educatius Oberts, per al seu ús, adaptació i redistribució per part dels docents. A l’FP es farà una “clara aposta” per les titulacions i continguts associats a les noves tecnologies per anticipar la identificació de qualificacions professionals i el disseny de formacions que donin resposta a les demandes en temes com ciberseguretat, intel·ligència artificial i realitat virtual, entre d’altres. Així, s’oferirà a les empreses “formació a la carta” en matèria digital per als treballadors per garantir la capacitació de tots els empleats al llarg de la seva vida. També es portarà aquesta formació a persones adultes sense competències digitals i a 1.500 municipis a traves de les Aules Mentor. La ministra ha explicat també que s’incorporarà la competència digital en l’acreditació de les competències bàsiques i que es treballarà per tal que l’ús de les noves tecnologies sigui beneficiós per a cada individu i el conjunt de la societat.Acreditació de competències bàsiques i professionalsUna de les mesures que també ha concretat, és que s’està treballant per facilitar els procediments d’acreditació de competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral entre els treballadors sense titulació. Així, s’afegirà un procediment per al reconeixement de les competències bàsiques entre la població activa que no les tingui acreditades per titulació. La ministra ha resumit el projecte assegurant que busca augmentar la competència cognitiva i emocional de l’alumnat, l’educació personalitzada, un nou currículum, noves metodologies, una reorganització dels espais educatius i pedagogia activa. Ha destacat també que s’estén l’educació infantil i es millores els processos d’aprenentatge i es dona especial importància a la Formació Professional. La ministra ha assegurat que cal garantir un ensenyament públic de qualitat com a garantia del dret a l’educació i element vertebrador d’una societat “justa i solidaria” i ha afegit que en aquest objectiu compten “amb un important sector de l’escola concertada”.I és per això, que ha destacat la importància de la coordinació amb les comunitats per incrementar els recursos públics ja que ha reconegut que “queda camí fins assolir una inversió raonable i equiparable a la Unió Europea”.Immersió lingüística “compensada”La ministra ha assegurat que la norma aposta per una immersió lingüística “compensada” i ha recordat que la Constitució estableix que el castellà és la llengua oficial però que hi ha llengües cooficials que “tothom ha de protegir com a patrimoni i riquesa”. Davant les crítiques, ha assegurat que els alumnes catalans no obtenen pitjors resultats que la resta en les proves de castellà. “A les proves ens hem de remetre”, ha dit. D’altra banda, ha rebutjat les crítiques d’adoctrinament que ha rebut per part de l’oposició i ha defensat que la llei respecta el dret dels pares a escollir l’educació dels seus fills. Tot i això, ha insistit que els pares són responsables del seus fills “però no són propietat” seva, al temps que ha defensat que el dret del menor queda consagrat al projecte de llei. A més, ha demanat als senadors “més responsabilitat i no fer política partidista de l’educació”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió