Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

CCOO denuncia la falta de trens d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona que implica un augment de l’ús del cotxe

|

- Publicitat -

ACN Lleida.-CCOO de les Terres de Lleida denuncia la falta de trens d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona ja que durant l’estat d’alarma i amb les restriccions de mobilitat les freqüències dels trens Avant entre aquests territoris es van reduir de 8 a 2. El sindicat recorda que l’estat d’alarma va finalitzar el 21 de juny i reclamen que el Ministeri de Transports i Renfe tornin a posar en circulació les 7-8 freqüències per sentit del tren Avant d’abans de la crisi pel coronavirus. Recorden que el trajecte entre Lleida i Barcelona té una demanda “molt alta” i alerten que amb aquesta reducció molts usuaris s’han quedat sense opció del tren i “s’han vist expulsats a la carretera i a utilitzar el vehicle particular per anar a treballar”.

CCOO denuncia que e les 7-8 freqüències Avant per sentit que hi havia abans de l’inici de la pandèmia entre Lleida i Barcelona, encara avui només en circulen 2, “tot i estar considerades totes elles d’obligació de servei públic”. Consideren que amb aquesta reducció “s’està privant la ciutadania de la utilització d’uns serveis d’alt component social, que garanteixen el dret a la mobilitat de tothom i la vertebració territorial, alhora que són un model de transport segur, viable i sostenible”.Des de CCOO de Lleida entenen que a hores d’ara “no hi ha raons” per què no estiguin funcionant tots els serveis previstos en el contracte entre l’Estat i Renfe Viatgers S.A. per a la prestació dels serveis públics de transport de viatgers per ferrocarril. I més, quan segons el sindicat, hi hauria d’haver com a mínim 14 freqüències per sentit que, consideren, “són les necessàries per atendre la demanda de mobilitat existent en l’actualitat al territori”.Per tot això, des de CCOO de Lleida exigeixen al Ministeri de Transports la reposició de totes les freqüències Avant Lleida-Barcelona, tant de serveis purs com de serveis coordinats, que hi havia abans de la covid-19, per a una població de l’àrea d’influència de Lleida, ja de per si “discriminada” pel que fa a serveis ferroviaris de mitja distància.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió