Dimecres, 8 d'Abril de 2020 - Edició 622
La República

CCOO demana un estudi d’inserció laboral de l’FP ”contrastat i sense maquillatge”

ACN Barcelona.-El sindicat CCOO considera que l’estudi d’inserció laboral de la Formació Professional que elabora el Departament d’Educació, amb col·laboració del Consell General de Cambres, està fet amb dades ”sense […]

Avatar
Agències 13/01/2020

ACN Barcelona.-El sindicat CCOO considera que l’estudi d’inserció laboral de la Formació Professional que elabora el Departament d’Educació, amb col·laboració del Consell General de Cambres, està fet amb dades ”sense contrastar” i per això, aposta per fer-ne un altre ”sense maquillatge”. Malgrat tot, el sindicat alerta que els resultats presentats aquest dilluns estan ”lluny” dels resultats que s’aconseguien abans de la crisi econòmica, amb una inserció del 56% i del 70,5% respectivament. Per això denuncien que la contractació ”precària” es perpetua a l’FP amb dades per sota dels resultats ”precrisi” amb només un 37% de contractació indefinida al Grau Superior i un 27,1% al Grau Mitjà.

Des del sindicat també es demana que la comparativa d’inserció laboral d’FP en la modalitat dual i convencional només s’hauria de fer en els cicles que ofereixen les dues modalitats tenint en compte d’altres factors com el territori i el teixit productiu. Per CCOO, la gestió d’aquestes enquestes recau sobre el professorat tutor o coordinador d’FP i comporta una sobrecàrrega de feina burocràtica afegida a les tasques a desenvolupar, per la qual cosa consideren que no ha de ser una funció del personal docent d’FP que consideren ja ”molt sobrecarregat” d’hores de docència i projectes, gestionar totes les enquestes de les promocions. El sindicat també posa en dubte que les dades disposin de ”contrast d’origen” ja que es basen en respostes donades per l’exalumnat, sense poder-se verificar. El sindicat creu que per analitzar la continuïtat formativa cal tenir en compte l’alumnat matriculat i graduat de cada promoció, amb indicadors estàndard com l’edat a l’inici dels estudis, els anys en graduar, l’abandonament, l’itinerari escollit en primera opció i l’assignat finalment, entre altres. Recalquen que és informació que es pot obtenir fàcilment. Des del sindicat també alerten que els resultats poden ser utilitzats per orientar la planificació per part de l’administració educativa de l’oferta de cicles formatius, i per tant, és ”imprescindible”, creuen que els dades siguin ”contrastades i fiables”.

Relacionats