Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

CCOO creu que l’ampliació del Prat “no és prou realista” i planteja derivar el trànsit a la resta d’aeroports del país

ACN Barcelona.-Comissions Obreres (CCOO) creu que la proposta d’ampliació de l’aeroport del Prat plantejada per Aena –que consisteix a allargar la tercera pista per la part de l’estany de La […]

Avatar
Agències 04/06/2021

ACN Barcelona.-Comissions Obreres (CCOO) creu que la proposta d’ampliació de l’aeroport del Prat plantejada per Aena –que consisteix a allargar la tercera pista per la part de l’estany de La Ricarda- “no és prou realista”, ja que no té en compte les “previsibles limitacions normatives” per part d’Europa. “Ara mateix, la pressió per reduir les emissions del transport aeri és molt gran”, diu, i defensa que la implantació d’un nou model de gestió permetria operar “més vols amb la infraestructura actual”. En aquest sentit, CCOO proposa derivar part del trànsit aeri als aeroports de Girona, Reus i Lleida per tal de “no agreujar les desigualtats territorials”. “En el projecte de l’aeroport no es poden considerar només els interessos empresarials”, subratlla.

En un comunicat publicat aquest divendres, el sindicat reconeix que el sector aeri s’ha de renovar, però considera que la proposta d’Aena és “un projecte continuista que es fonamenta en les evolucions del sector en el passat”. “El projecte considera que el volum de passatgers previ a la pandèmia es recuperarà, i que serà necessari incrementar-lo per captar vols intercontinentals de connexió; aquesta visió no és realista”, defensa.Més enllà d’un canvi de model en la gestió, Comissions Obreres també insisteix en el fet que, sigui quina sigui la solució pel Prat, els llocs de treball generats siguin “de qualitat”. “CCOO vol negociar cada detall del projecte que pugui generar llocs de treball perquè efectivament els generi i que aquests siguin de qualitat”, comenta. En relació amb aquesta qüestió, el sindicat veu necessari “finançar la investigació, la formació i la innovació en el sector aeri”, així com resoldre “els problemes de centralització i monopolització de competències al sector”.Finalment, el sindicat defensa la preservació de l’estany de La Ricarda i la necessitat de revisar l’impacte que tindria l’ampliació en les poblacions properes a l’aeroport. “És per això que seria millor ubicar les obres dins els límits actuals de l’aeroport, que van ser definits fa relativament poc temps a partir d’un acord entre les diferents institucions”, conclou l’escrit.