Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

Catalunya té 179 empreses dedicades a la intel·ligència artificial que ocupen 8.400 treballadors i facturen 1.358 MEUR

ACN Barcelona.-A Catalunya hi ha 179 empreses que treballen en l’àmbit de la intel·ligència artificial que ocupen 8.400 treballadors i generen una facturació agregada de 1.358 MEUR. Així es desprèn […]

Avatar
Agències 20/06/2019

ACN Barcelona.-A Catalunya hi ha 179 empreses que treballen en l’àmbit de la intel·ligència artificial que ocupen 8.400 treballadors i generen una facturació agregada de 1.358 MEUR. Així es desprèn de l’estudi ‘La intel·ligència artificial a Catalunya’ elaborat conjuntament pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i ACCIÓ, que s’ha presentat aquest dijous. D’acord amb el mateix, el 92% de les empreses catalanes del sector són pimes i el 71,5% fa que s’hi dediquen menys de deu anys. A més, el 63% són ‘startups’. Tot i això, el 27% d’aquestes empreses ja exporten.

D’altra banda, gairebé el 75% es dediquen al desenvolupament de software o de dispositius intel·ligents, el 10,6% treballen en la creació d’algoritmes, el 10,6% en l’àmbit de la consultoria i el 3,9% són proveïdores de serveis basats en aquestes tecnologies. A escala mundial, l’estudi calcula que l’impacte de la intel·ligència artificial en el PIB global arribarà al 14% el 2030, uns 15,7 bilions de dòlars. Per zones, aquest impuls es concentrarà als Estats Units i la Xina -que el 2016 ja concentraven el 79% de les patents mundials- i Europa. En aquest darrer cas, la Comissió Europea ha anunciat un pla per invertir 1.500 MEUR dins al 2020 per fomentar la recerca i superar els 20.000 d’euros invertits en els propers deu anys. L’estudi conclou que l’increment del PIB és conseqüència de l’augment de la productivitat a partir de l’automatització de processos i de l’increment de la força de treball, assistida per la intel·ligència artificial, que afavoriran un estalvi de temps i de costos de producció. A més, apunta que la demanda de productes i serveis d’aquest àmbit creixerà. Paral·lelament, hi ha macrotendències que comencen a impactar l’economia, com la digitalització i l’impuls de la connectivitat intel·ligent que comporten nous models comercials. Per exemple, el canvi en el paradigma de la mobilitat, amb l’automatització de vehicles.