Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Catalunya tanca 2019 amb “rècord històric” de despesa de turistes estrangers amb 21.360 MEUR i 19,3 milions de visitants

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Catalunya ha tancat 2019 amb un “rècord històric” de despesa dels turistes estrangers, segons ha informat la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en la presentació del balanç turístic de Catalunya del 2019. La despesa turística dels estrangers ha arribat a 21.360 milions d’euros, superant per primera vegada la barrera dels 21.000 milions, i amb un increment del 4,3% respecte a 2018. L’arribada de turistes estrangers també ha batut un “rècord anual” amb 19,3 milions de persones, un 0,8% més. Per la seva banda, la despesa mitjana diària per persona ha augmentat un 5,3% interanual i s’ha situat en 195 euros. Per mercats de procedència, Estats Units es posiciona per primera vegada com el país amb major despesa al territori.

En total, els turistes procedents dels Estats Units han gastat a Catalunya 2.563,2 milions d’euros el 2019, un increment del 7,9% respecte a les xifres registrades l’any anterior. França és el segon mercat emissor amb més despesa a Catalunya (2.477 MEUR), seguida de Regne Unit (1.986 MEUR) i Alemanya (1.260,3 MEUR). D’acord amb l’afluència dels turistes estrangers, el principal país emissor continua sent França, amb 4,1 milions de visitants, un 1,9% menys que 2018. Regne Unit ocupa la segona posició, amb dos milions de turistes, tot i haver disminuït també l’afluència en un 2,9%. Els Estats Units i Alemanya ocupen la tercera i quarta posició, respectivament, amb 1,5 i 1,4 milions de turistes i un increment del 10% i el 3%. En qualsevol cas, els quatre principals mercats emissors de visitants han registrat increment de la despesa el 2019. Per la seva banda, el pes del turisme a l’estiu s’ha situat en el 46%, la xifra més baixa dels darrers deu anys. La consellera ha celebrat aquesta dada i ha assegurat que és una mostra de la “desestacionalització” en l’arribada de turistes. De fet, aquest és un dels principals objectius del departament, que vetlla també per la diversificació de l’oferta turística, la desconcentració i l’augment de la despesa.Sense afectació per les protestesPreguntada sobre l’efecte de les protestes posteriors a la sentència del judici de l’1-O sobre el turisme, la consellera ha afirmat que no s’ha observat “cap efecte en negatiu” sinó “al contrari”. Segons ha assegurat, el turisme estranger va experimentar una “oscil·lació en positiu” de l’1,5% interanual l’octubre de 2019. “Tanquem l’any en positiu, en creixement, i no hem observat cap efecte negatiu de les protestes”, ha mantingut. Nous projectes per 2020″Volem posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible socialment i econòmicament”, ha assegurat Chacón. Per a fer-ho, la conselleria està treballant en diferents iniciatives. De cara al 2020, pretén incorporar el Compte Satèl·lit de Turisme de Catalunya, un sistema d’informació econòmica que permetrà un “exercici de comptabilitat rigorós” per mesurar l’impacte de l’activitat turística al territori, segon ha explicat el director general de turisme, Octavi Bono.Per altra banda, es crearà un espai “més actiu” al voltant del Clúster TIC turisme per tal d’afavorir “la millora de la competitivitat de les empreses a través de la millora de la innovació”. En referència a la legislació, el 2020 es preveu l’aprovació del Decret de Reglament de Turisme de Catalunya. A més, s’està treballant en el Decret de guies de turisme per “intentar garantir la qualitat del servei que es porta a terme” a través de l’obtenció d’una habilitació. Per tal de “reforçar la competitivitat” del sector, la Generalitat invertirà sis milions d’euros en el finançament de projectes de l’àmbit local a través dels Plans de Foment del Turisme.Des de l’Agència Catalana de Turisme es realitzaran prop de 1.200 activitats de suport al sector turístic organitzades en tres blocs d’accions. El primer inclou vuitanta iniciatives destinades a la generació de coneixement i la intel·ligència de mercat. “Conèixer millor la demanda és clau”, ha assegurat el director de l’entitat, David Font. Enguany es posarà el focus en el turista internacional, procedent del Japó, Austràlia, Corea del Sud o la Xina, entre d’altres. El segon bloc fa referència a la col·laboració público-privada mentre que el tercer aglutina les accions promocionals. Entre aquestes, 2020 es presenta com l’Any del Turisme Esportiu, amb la celebració del ‘Sport World Tourism Congress’ a Lloret de Mar els dies 21 i 22 de maig. Aquest any es comptarà també amb un nou vídeo per a la promoció turística de Catalunya protagonitzat per Ricky Rubio.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió