Edició 2262

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 04 de octubre del 2024
Edició 2262

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 04 de octubre del 2024

Catalunya Ràdio va sumar gairebé un milió d’usuaris únics al gener, el millor registre en quatre anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Catalunya Ràdio va sumar 970.000 usuaris únics al gener, el millor registre en quatre anys, segons el mesurador d’audiències digitals Comscore. En conjunt els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van aconseguir el mes passat la millor audiència digital d’un mes de gener, i TV3 ha mantingut el lideratge com a televisió més vista per Internet a Catalunya durant gairebé 5 anys consecutius. Sobre l’emissora pública, el seu director Saül Gordillo, ha dit aquest divendres al Parlament que les dades d’audiència digital “trenquen el tòpic que no es fan continguts interessants”, en particular pels joves. Catalunya Ràdio té 136.000 usuaris únics mensuals en la franja de 18 a 16 anys, per sobre dels seus competidors.

Saül Gordillo ha proclamat que Catalunya Ràdio “ha conquerit el públic jove a Internet” amb la seva oferta de continguts a la carta, la qual cosa ha contribuït a l’augment sostingut de l’audiència digital global de la casa des de la seva arribada (100.000 usuaris únics mensuals) fins al gener passat (un milió d’usuaris únics).

Publicitat

L’audiència de Catalunya Ràdio (FM) va registrar el 2021 un increment del 5,7% a Catalunya, i el gener d’aquest 2022 va tenir la millor audiència digital dels darrers 4 anys, apropant-se al milió d’usuaris únics (970.000). És la segona millor dada històrica, només per darrera de la del mes d’octubre del 2017, la tardor del referèndum.

Per franges, el públic més jove (de 18 a 24 anys) representa el 4,7% de l’audiència digital, el percentatge més alt entre les ràdios generalistes. Si s’amplia la franja dels 18 als 34, Catalunya Ràdio també reté el lideratge digital: Catalunya Ràdio té 136.000 usuaris únics mensuals, mentre que la SER en té 135.000 i RAC1 només en té 118.000, ha recordat Gordillo al Parlament.

Audiències digitals de record

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha acabat l’any 2021 amb 3 milions d’usuaris únics a Catalunya, segons el mesurador d’audiències digitals Comscore. Això representa una cobertura del 47,6% dels internautes a Catalunya i situa els mitjans públics catalans com a segon grup audiovisual, només 150.000 usuaris únics per sota d’Atresmedia Sites i 700.000 usuaris únics per sobre de Mediaset i un milió i mig per sobre de RTVE.

El 35% dels usuaris de la CCMA hi arriba a través de cercadors, un 37% des d’enllaços a xarxes socials, i la resta és trànsit directe, és a dir, usuaris que hi arriben directament per les nostres marques (TV3, Catalunya Ràdio i Super3, principalment).

Tal com ha exposat Gordillo al Parlament, això significa que cada vegada hi ha menys consum de portades i, en canvi, hi ha més accés directe a vídeos, àudios o notícies des de cercadors o xarxes socials. En aquest sentit, ha exposat que l’àrea de mitjans digitals de la CCMA està en un moment “de replantejament de les seves marques i dels portals”, i ha instat el nou Consell de Govern de la corporació a “afrontar la qüestió de manera més decidida”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió