Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Catalunya Ràdio incorpora el podcast de Catalan News ‘Filling the Sink’ a la seva plataforma digital

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Catalunya Ràdio incorpora el podcast de Catalan News a la seva plataforma digital. L’emissora i l’ACN han acordat així donar més difusió a ‘Filling the Sink’, el programa setmanal que ofereix el servei en anglès de l’agència. Els directors dels dos mitjans, Saül Gordillo i Marc Colomer, han coincidit a destacar que l’aposta contribuirà a “explicar la realitat del país a l’estranger i també als estrangers que viuen a Catalunya”. Gordillo ha expressat que integrar ‘Filling the Sink’ al web de Catalunya Ràdio és una manera de “reforçar l’oferta de continguts podcast” de l’emissora. Colomer ha destacat que la col·laboració també busca “rendibilitzar els recursos públics”. El podcast es va estrenar l’octubre passat i ja disposa de 18 episodis.

El producte ja està accessible a l’apartat de podcasts del web de la ràdio i a l’aplicació mòbil. A més, des de la posada en marxa la tardor passada, també es pot escoltar al portal catalannews.com i a les principals plataformes de podcasts, com Spotify, Apple Podcast i Google Podcast. Gordillo ha recordat que Catalunya Ràdio “està liderant” els continguts en català en suport podcast, i que l’acord amb l’ACN és “un pas més”, ja que per primera vegada a la seva història, l’emissora oferirà un contingut en anglès.Al seu torn, Colomer ha recordat que els dos mitjans ja col·laboren en altres àmbits, i que en aquest cas es busca donar un servei “integrador” i amb “voluntat d’acompanyar el país en el procés d’internacionalització”. D’una banda, ha apuntat, Catalan News busca “parlar amb veu pròpia a l’exterior sense filtres” amb informació de tots els àmbits. A més, aspira a “donar resposta a la necessitat d’informació d’un públic potencial estranger resident a Catalunya” en un idioma que domini.El nou producte, presentat per Lorcan Doherty i amb participació de l’equip de periodistes de Catalan News, es publica cada dissabte i té una durada d’uns 20 minuts. S’hi aborden temes d’actualitat, com la pandèmia, el debat polític o la situació econòmica, i qüestions globals, com el canvi climàtic, el model turístic o el Brexit, posant el focus amb el que té més relació amb Catalunya. Altres episodis tenen un to més lleuger i expliquen la idiosincràsia catalana a partir de les tradicions o la gastronomia.Catalan News va batre el seu rècord absolut d’audiència anual el 2020 amb 1.410.000 usuaris únics, un 138% més que l’any anterior. El nombre d’usuaris va destacar en els moments claus de la pandèmia, com al març, amb la declaració de l’estat d’alarma, o al juliol, amb els primers rebrots. El 69% dels usuaris únics del 2020 van tenir l’anglès com a primera llengua i el 35% van accedir al portal navegant des d’Espanya. Les següents localitzacions més freqüents van ser el Regne Unit (18%) i els EUA (11%).

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió