Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

Catalunya, a la cua en la introducció de la llengua estrangera en la segona etapa d’Educació Infantil

ACN Barcelona.-El 59,7% dels alumnes catalans de P3, P4 i P5 comencen a estudiar una llengua estrangera en aquesta etapa educativa, un percentatge 25 punts per sota a la mitjana […]

Avatar
Agències 20/06/2019

ACN Barcelona.-El 59,7% dels alumnes catalans de P3, P4 i P5 comencen a estudiar una llengua estrangera en aquesta etapa educativa, un percentatge 25 punts per sota a la mitjana espanyola. A les comunitats de Castella i Lleó, Castella-La Manxa, Extremadura, Galícia, Múrcia, La Rioja i Navarra, el 100% dels alumnes estudien anglès a preescolar, mentre que Andalusia, la segona per la cua després de Catalunya, ho fan el 73,6%. Són dades del ministeri d’Educació del curs 2017-2018 que destaca que en deu anys, la introducció d’una llengua estrangera, majoritàriament l’anglès, ha crescut de forma considerable i ha passat del 57,8% al 84,1.

L’ensenyament d’una segona llengua a estrangera a Primària comença a ser ”significativa” a algunes comunitats, sobretot a Andalusia, on ja ho fan el 67,7%. La segueix Canàries, amb un 36,3%, Cantàbria, 32,5%, Múrcia, 30,5% i Aragó, 26,4%. A Catalunya, aquest percentatge també és inferior a la mitjana espanyola, del 20,1%, ja que només és del 4,2%. A Secundària, el percentatge d’alumnes que fa una segona llengua estrangera és del 15,9% a Catalunya, quan la mitjana espanyola se situa al 42,9%; mentre que a Batxillerat torna a baixar al 3,9%, quan la mitjana espanyola és del 25,2%. En aquesta etapa educativa destaca Andalusia, on el 67,1% cursa una segona llengua estrangera.