Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Carol López torna al Teatre Lliure amb el retrat “agredolç” però esperançador de la maduresa ‘Bonus Track’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La dramaturga Carol López tornarà al Teatre Lliure de Gràcia, a Barcelona, el 15 d’octubre amb el retrat generacional dels baby boomers ‘Bonus Track’. La dramaturga ha destacat que l’obra repassa quan s’arriba a “una certa edat”, que ha titllat de “cinquena temporada”, i es mira enrere i com s’hi ha arribat. “Hi ha un cert desencís en la maduresa i en fer-se gran, però alhora hi ha un cert esperit que mai és tard”, ha defensat. López ha criticat el “pressing social” que s’han d’aconseguir coses a la vida, i no sempre les expectatives pròpies coincideixen amb les de la societat. Davant d’això, ha animat a “atrevir-se i escoltar-se a un mateix”. Aquesta comèdia és la continuació d”Una història en quatre parts’, ‘V.O.S’ i ‘Last Chance’.

“Parlo del que em mou i del que conec”, ha explicat López, que ha reconegut que a les anteriors obres tractava altres moments vitals, com la generació dels trenta i després la dels quaranta, i en aquesta se centra en la cinquantena. A més, ha avançat que hi haurà sentit de l’humor i una part “agredolça” des d’un enfocament més poètic.L’obra compta amb la interpretació de Dolo Beltran, Paul Berrondo, Borja Espinosa, Andrés Herrera, Vicenta N’Dongo i Anna Ycobalzeta. A l’espectacle, sis amics a la cinquantena tenen vides que podrien ser les dels espectadors, i les coses que imaginen són tan certes com les que es viuen cada dia. El resultat és una història d’allò que no es diu, de les fugides endavant, de la necessitat d’aturar-se i escoltar-se un mateix i de com es jutja els altres sense tenir la informació necessària. També tracta sobre el vertigen de tornar a començar, de resignar-se o de no conformar-se.”Dona’t una altra oportunitat”Per exemple, López ha posat com a exemple el cas de la maternitat, i ha dit que abans si als 40 no es tenien fills, la societat arraconava totalment aquelles dones, i ara molta gent comença a tenir-los a partir dels 40. Per tant, el seu missatge és: “Les coses han canviat. Dona’t una altra oportunitat. No tinguem tanta por”.Sobre si l’obra, pensada abans de la pandèmia, és ara diferent, la seva creadora ha dit: “L’esperit no ha canviat, però el context si”. A més, ha destacat que el confinament li ha anat “bé” a l’espectacle, ja que el conflicte ha canviat en haver-lo d’escriure tancada dins de casa.Un espai urbà de soledatPel que fa a l’espai, ella va demanar a l’escenògraf Jose Novoa un espai urbà, despullat i que tingués “moltes coses”. El resultat ha estat un “espai metafòric” que representa el carrer d’una ciutat aparentment nuu i es pot convertir amb allò que es vulgui. “Alguna cosa reflecetix que en el fons estem sols. És una cosa que quan et vas fent gran has de tenir clar”, ha afirmat López. Per a ella, amb el model de societat actual és inevitable que sigui així.”Penso que ens devora molt el sistema i ens oblidem de les coses essencials”, ha afegit López, que considera que hem oblidat els amics, i que cada cop resulta més complicat de quedar amb les persones estimades. “Aquestes coses les hauríem de cuidar una mica més”, ha considerat.El director de la sala, Juan Carlos Martel Bayod, ha destacat que aquesta obra s’hauria d’haver estrenat l’any passat i ha destacat que és una producció 100% de la casa. A més, amb aquesta, el Lliure de Gràcia reobre després de gairebé sis mesos sense activitat.Martel Bayod ha celebrat també que la setmana vinent obriran les tres sales del teatre, i que ho faran amb un 50% d’aforament. A banda, reposaran ‘El Quadern Daurat’, i la seva participació en la Biennal de Pensament. “Endavant les haches”, ha afegit.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió