Dilluns, 19 d'abril de 2021 - Edició 998
La República

Carnero avisa que “Martorell té els dies comptats sense el cotxe elèctric”

ACN Barcelona.-El president del comitè d’Empresa de Seat i nou membre del Consell de Supervisió de Volkswagen, Matías Carnero, avisa que “Martorell té els dies comptats sense el cotxe elèctric”. […]

Avatar
Agències 07/04/2021

ACN Barcelona.-El president del comitè d’Empresa de Seat i nou membre del Consell de Supervisió de Volkswagen, Matías Carnero, avisa que “Martorell té els dies comptats sense el cotxe elèctric”. En una entrevista amb ‘La Vanguardia’, Carnero admet que la decisió d’adjudicar un elèctric a la planta catalana encara no està presa, i podria arribar el mes de novembre. “Estem en el bon camí de l’electrificació, de la transformació de la fàbrica i de la formació de persones, però ens hem de posar les piles”, afirma. Carnero lamenta que el Govern no assistís a l’acte a Seat amb el Rei Felip VI i Pedro Sánchez. “Va ser una relliscada en tota regla”, diu.

“És un error polític majúscul”, afirma Carnero, que considera que el Govern havia de ser a Seat per donar suport als treballadors quan es parla de “grans inversions que poden ser històriques a Catalunya”. En aquest sentit, ha convidat al nou Executiu a reunir-se amb l’empresa i els sindicats “per explicar-los com està la situació i veure què poden aportar”. Carnero diu que és “important” que la futura fàbrica de bateries “estigui a prop” de Martorell. “Tan és que estigui a Abrera o a Igualada. En comparació amb la situació actual, que estigui a Espanya ja és a prop. Però nosaltres intentarem que estigui a Catalunya, a prop de Martorell, tenim infraestructures i logística, i el transport pot resultar més barat”, apunta. L’històric líder sindical de Seat remarca que si es confirma que Seat farà 50.000 vehicles elèctrics l’any a partir del 2025 –com va anunciar que volia fer la companyia fa unes setmanes- es podrà mantenir l’ocupació actual. En aquest sentit, remarca que es podria cobrir amb un major volum de fabricació la menor necessitat de mà d’obra que requereixen els cotxes elèctrics.