Dimecres, 13 de Novembre de 2019 - Edició 475
La República

Canadell proposa donar ajudes directes a les empreses del sector de l’automoció i no als consumidors

ACN Barcelona.-El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha proposat aquest dimecres que si les administracions donen ajudes directes al sector de l’automoció ho faci a […]

Avatar
Agències 09/10/2019

ACN Barcelona.-El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha proposat aquest dimecres que si les administracions donen ajudes directes al sector de l’automoció ho faci a les empreses perquè puguin potenciar la innovació i no als consumidors. Segons sosté, a llarg termini, el sector “serà capaç de vendre més arreu el món”. “El futur passa per la innovació si sabem encertar com serà la mobilitat d’aquí 15 o 20 anys, el nostre mercat no pararà de créixer”, ha argumentat durant la seva intervenció a la jornada ‘Present i futur de l’automòbil’ organitzada per Fecavem. En la mateixa taula rodona, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre s’ha ofert com a patronal a mitjançar amb els paraments català, espanyol i europeu perquè “no es precipitin legislant”.

Per Canadell, “s’han de limitar les incerteses actuals” per la polèmica del dièsel o les limitacions en la circulació pel centre de Barcelona a partir del 2020 i ha assegurat que per ara “no és possible que el cotxe elèctric cannibalitzi el sector”. En aquest sentit, ha afirmat que “hi ha cotxes per a tots els segments” i ha lamentat que “aquest missatge no ha arribat a la ciutadania”. Segons Canadell, cada usuari ha de pensar quin ús en farà i ha afirmat que igualment “si de cop el 20% volgués passar-se a l’elèctric, tampoc seria possible”. En la seva intervenció, el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, ha destacat el pes de la indústria automobilística a l’Estat, un 12% del PIB, i ha reclamat la “màxima unitat possible” al sector. A més, s’ha ofert a mitjançar amb el Parlament el Congrés i el Parlament Europeu perquè “el sector pugui plantejar el seu projecte de futur” i que els legisladors “no es precipitin” perquè, sinó, “es malmet l’economia”.Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, ha vinculat la mobilitat segura amb la mobilitat connectada i ha demanat estar preparats, a nivell legislatiu, per l’arribada dels cotxes autònoms i connectats. “El que hem d’evitar és el que ha passat amb els Vehicles de Mobilitat Personal”, ha afirmat en referència als patinets. “Qualsevol dia tindrem vehicles autònoms i connectats i hem de ser capaços de donar resposta”, ha afegit.Més de 5.000 targetes verdesEl primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat que ja s’han repartit mes de 5.000 targetes verdes, que ofereix l’AMB i TMB i dona tres anys de transport públic gratuït a aquells propietaris de vehicles antics que els retirin de la circulació.Collboni també ha explicat que l’Ajuntament ja té a punt una campanya “molt intensa” d’informació davant la pròxima entrada en funcionament de la ZBE i ha citat l’objectiu del govern municipal d’invertir 2,6 milions d’euros per arribar als 650 punts de càrrega elèctrica. “Com en altres processos, el sector públic el que fa és avançar-se i invertir recursos sense retorn immediat perquè el sector privat també s’animi”. El primer tinent d’alcalde també ha reivindicat la col·laboració de la ciutat amb la indústria de l’automòbil, amb projectes conjunts amb Nissan i Volkswagen, i ha recordat que Barcelona va ser escollida Capital Europea de la Mobilitat.

Relacionats