Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

Campanya de l’Ajuntament de Barcelona contra la violència masclista en l’entorn digital

ACN Barcelona.-La campanya de l’Ajuntament de Barcelona per al Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones, el pròxim 25 de novembre, se centrarà en la violència […]

Avatar
Agències 17/11/2020

ACN Barcelona.-La campanya de l’Ajuntament de Barcelona per al Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones, el pròxim 25 de novembre, se centrarà en la violència masclista en l’entorn digital. La iniciativa pretén oferir eines a les dones joves per representar i exercir el suport mutu a l’entorn digital davant actituds masclistes. Aquest any la campanya és totalment digital i inclou tres vídeos protagonitzats per joves que interpreten situacions relacionades amb el masclisme als espais digitals basades en històries quotidianes reals. Amb el lema ‘Block the troll: estratègies feministes a les xarxes’, l’objectiu és donar suport a iniciatives contra els assetjaments i la violència masclista al ciberespai.

L’Ajuntament afirma que les violències digitals, “sovint invisibilitzades”, es basen en la vigilància, el control o la manipulació de la informació en l’entorn d’internet, especialment a les xarxes socials. En aquests àmbits, afegeix el consistori, és “molt freqüent” l’assetjament de perfils públics de dones. Els responsables de la campanya adverteixen que aquests tipus de violències digitals tenen impacte físic, psicològic i emocional, així com que l’entorn digital facilita l’anonimat i la suma d’agressors, fomenta l’augment d’escala, la viralitat i la repetició dels abusos.L’equip de govern municipal cita les dades de l’última enquesta sobre violència masclista de la Generalitat, de l’any 2016, per afirmar que un 15% de les barcelonines afirmaven aleshores haver patit ciberassetjament en algun moment de les seves vides. El fenomen, afegeix l’Ajuntament, afecta “especialment” dones i persones amb identitats, expressions de gènere i orientacions sexuals “no normatives” i, de manera “molt pronunciada”, les dones racialitzades.La regidora de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez, ha ressaltat la importància de campanyes com aquesta per “oferir eines i referents positius” als joves, amb l’objectiu que “puguin identificar aquest tipus de violència i fer-hi front des de la sororitat”.La campanya està inspirada en l’obra de l’escriptora feminista Sara Ahmed, que basa la seva obra en establir vincles entre la teoria feminista i la vida quotidiana, entenent el món quotidià com un lloc de consolidació de poder.Consta de tres vídeos breus, d’un minut de durada, sobre tres temes vinculats a la violència masclista en l’entorn digital: el control de la parella, el masclisme al món dels videojocs i l’escarni públic a les xarxes als perfils feministes. Als vídeos tres joves interpreten situacions relacionades amb la violència digital basades en històries quotidianes reals.