Dijous, 2 de febrer de 2023 - Edició 1652
La República

Cambray i vuit exconsellers d’Educació defensen el sistema lingüístic de l’escola catalana

ACN Barcelona.-El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i vuit dels seus predecessors han defensat aquest dijous el model d’immersió lingüística a les escoles. Cambray s’ha reunit a la seu del Departament […]

Agències 09/12/2021

ACN Barcelona.-El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i vuit dels seus predecessors han defensat aquest dijous el model d’immersió lingüística a les escoles. Cambray s’ha reunit a la seu del Departament a Barcelona amb Joan Guitart, Laura Gil, Marta Cid, Joan Manuel del Pozo, Ernest Maragall, Irene Rigau, Meritxell Ruiz i Josep Bargalló. De la trobada n’ha sortit un comunicat conjunt on asseguren que el sistema lingüístic de l’escola catalana va néixer d’un ampli consens polític i social i està suportat en un marc jurídic “plenament vigent”. Afegeixen que es basa en un tracte d’equitat, la recerca d’un equilibri formatiu entre escola i realitat social i la voluntat integradora.

Els consellers asseguren que aquest model és un eix estructural per a una funció de cohesió social. També insisteixen que els estudis publicats i les proves avaluadores de les competències bàsiques refermen que és un model que permet l’assoliment de les competències escrites i orals tant del català com del castellà en finalitzar l’etapa obligatòria. Defensen que l’alumnat acabi els seus estudis amb “plena competència” en les dues llengües i un domini suficient d’una tercera és substancial per al progrés i la integració de tota la societat.Per això, asseguren que Educació té el deure i l’obligació d’estar al costat del professorat en l’exercici de la seva tasca docent i el desenvolupament dels projectes educatius i la normativa d’organització i funcionament de cada centre, projectes lingüístics inclosos. La trobada s’ha produït després de la decisió del Tribunal Suprem de confirmar la sentència que estableix un 25% de castellà a les aules, així com d’altres decisions judicials concretes que afecten alguns grups de diversos centres educatius.