Edició 1772

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 02 de juny del 2023
Edició 1772

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 02 de juny del 2023

Calviño defensa que les previsions de la CE demostren “la confiança” que té Brussel·les en la política fiscal d’Espanya

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – La vicepresidenta primera del govern espanyol, Nadia Calviño, defensa que les previsions econòmiques de la Comissió Europea posen de manifest “la confiança” que té Brussel·les en l’estratègia de política fiscal d’Espanya. En una compareixença des de la capital belga prèvia a la reunió de l’Eurogrup, Calviño ha assegurat que les estimacions de l’executiu comunitari estan “molt alineades” amb les de Madrid i ha tret importància al fet que la Comissió situï el dèficit públic en el 3,4% el 2024, per sobre l’objectiu del 3% plantejat pel govern espanyol. “Veurem a quines hipòtesis tècniques respon, però la diferència no és material”, ha apuntat, tot garantint que l’Estat reduirà el dèficit públic al 3% en els dos pròxims anys.

Calviño ha insistit que Espanya continuarà actuant de forma “responsable” en termes de política fiscal i també ha destacat que, més enllà de les xifres, l’escenari que dibuixa la Comissió Europea és el “d’una reducció clara del dèficit i el deute”.

Publicitat

Per altra banda, la també ministra d’Assumptes Econòmics ha subratllat que les dades presentades aquest dilluns “confirmen la bona marxa de l’economia espanyola”, que segons Brussel·les tornarà a ser la que més creixi entre les principals potències europees.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Subscriu-te al nostre butlletí

Editorial

Opinió