Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

Calvet anuncia l’entrada en funcionament d’un nou carril bus VAO a la C-31 a Badalona per a finals de juny

ACN Barcelona.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dimecres la posada en marxa d’un carril bus VAO a la C-31, al seu pas per Badalona, d’accés […]

Avatar
Agències 27/05/2020

ACN Barcelona.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dimecres la posada en marxa d’un carril bus VAO a la C-31, al seu pas per Badalona, d’accés a Barcelona per a finals de juny o principis de juliol. Es tracta d’un projecte que consta de més fases. En primer lloc, la construcció d’un quart carril exclusiu d’entrada a Barcelona entre Montgat i el Besós, amb un cost de 5 milions d’euros, i posteriorment una altra que servirà per donar continuïtat al tram ja existent fins a la Plaça de les Glòries i en la qual caldrà executar un nou viaducte al Besòs, amb un cost estimat de 15 MEUR. A més, la Generalitat està ultimant un acord amb el Ministeri per culminar el carril bus de la B-23.

En una compareixença telemàtica a la Comissió de Territori sobre el paper del transport públic en la mobilitat dels treballadors durant el desconfinament, el conseller ha explicat que per al carril bus VAO a Badalona d’accés a Barcelona s’habilitarà un dels carrils ja existents i es deixarà els altres dos per al transport privat. Segons Calvet, aquesta obra “permetrà millorar la fiabilitat i reduir la durada dels serveis interurbans” i preveu un termini d’execució “més immediat” que les obres projectades el 2011, que preveia un carril bus ampliant la calçada i conservant els carrils per al cotxe privat ja existents.Abans de la pandèmia, per aquest punt es comptabilitzava el pas de 6.500 vehicles per hora en hora punta, mentre que la sortida és més esglaonada i no originava tants problemes. Ara, es preveu que siguin 4.000 vehicles per hora sense generar congestió. Segons el conseller, el teletreball, la flexibilització horari, l’aplanament de l’hora punta i la ZBE seran factors que contribuiran a la reducció de la circulació en un 20%, o fins i tot “superior”. El termini d’execució de l’obra serà d’aproximadament un mes ja que s’han d’adjudicar dos contractes menors de pintura i senyalització.En la fase 1 del projecte, es preveu la construcció d’un quart carril exclusiu bus d’entrada a Barcelona i en la fase 2 donar continuïtat al carril ja existent a Badalona amb l’existent fins a la Plaça de les Glòries. Seran dues obres per un import de 5 i 15 milions d’euros, respectivament, i la Generalitat les podria licitar per separat però simultàniament Pel que fa a la B-23, el conseller ha comentat que està ultimant un acord per culminar el carril bus per la Diagonal. L’acord inclourà la cessió de la via a la Generalitat i una dotació econòmica per a la construcció de la infraestructura, mentre que encara cal definir les condicions de manteniment. En qualsevol cas, Calvet preveu que la signatura sigui “imminent”.Pla de mobilitat corresponsable de les empresesUna altra de les actuacions que ha exposat el conseller davant dels grups parlamentaris és l’elaboració d’un pla corresponsable de les empreses que ja està duent a terme l’ATM. Segons ha detallat Calvet, vol ser una “eina per a l’autodiagnosi” de les empreses i els seus treballadors en matèria de mobilitat i suggereixi “actuacions bàsiques” a més d’ajudar a l’ATM accions com nous itineraris per fer ús de la bici, transport discrecional compartit o cotxe compartit. “És un win-win que ens ajuda a definir millor la xarxa de transport públic en un sentit ampli”; ha dit. A més, el segon objectiu que persegueix aquest pla és que les empreses es comprometin a implementar-les.