Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Brussel·les vol augmentar fins al 78% l’ocupació el 2030 i reduir en 15 milions les persones en risc de pobresa

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea vol augmentar fins com a mínim el 78% l’ocupació al bloc comunitari i reduir en 15 milions les persones en risc de pobresa. Aquests són els objectius que l’executiu comunitari fixa en el seu pla d’acció social, en el qual també apunta que com a mínim el 60% dels adults ha de fer una formació cada any. Així, el full de ruta social de la Comissió Europea per a la pròxima dècada vol augmentar una ocupació que actualment ja se situa en el 78% pels homes però que cau fins al 66% en el cas de les dones. Per fer front a la bretxa de gènere en ocupació, l’estratègia aposta per reduir-la com a mínim fins a la meitat en els pròxims anys.

Per tal d’augmentar l’ocupació a la Unió Europea, l’executiu comunitari reclama als estats “incentivar” la contractació, donar ajudes en forma de subsidis o préstecs als emprenedors i impulsar les formacions i pràctiques remunerades a pimes. L’estratègia social de l’executiu europeu també vol reduir del 12,6% actual fins al 9% la taxa de joves que ni treballen ni estudien, així com l’abandonament escolar. A més, aposta perquè almenys el 80% de les persones entre els 16 i els 74 anys tinguin coneixements digitals bàsics.Pel que fa a les persones en risc de pobresa, la Comissió Europea proposa reduir la xifra en 15 milions, dels quals cinc milions com a mínim han de ser infants. Actualment 91 milions de persones, dels quals 18 milions són infants, estan en risc de pobresa i exclusió social a la Unió Europea.En la presentació del pla, l’eurocomissari d’Ocupació, Nicolas Schmit, ha assegurat que els objectius fixats són “ambiciosos” però “molt realistes”. “Els mitjans que posarem en marxa ens haurien de permetre assolir els objectius i si es pot anar més enllà”, ha subratllat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió