ACN Brussel·les.-La Comissió Europea ha llançat aquest dilluns el Compromís de Consum Verd juntament amb la firma de cinc empreses que prometen accelerar la seva contribució cap a una transició ecològica. Les empreses es comprometen a complir tres de les cinc àrees que inclouen: calcular la petjada de carboni de l’empresa i establir mecanismes per reduir-la, calcular la petjada dels productes, incrementar la venda de productes sostenibles, promoure pràctiques sostenibles i assegurar que la informació sobre l’impacte mediambiental de l’empresa i els productes és transparent. Les cinc empreses que participen voluntàriament a la fase pilot del projecte són l’Oréal, LEGO Group, Decathlon, Colruyt Group i Renewd, que prendran mesures “clares i sostenibles”.
Les empreses que s’han sumat al Compromís de Consum Verd s’han compromès a prendre accions per millorar el seu impacte ambiental i per ajudar als consumidors a fer compres més sostenibles i conscients. El comissari de Justícia, Didier Reynders, ha dit que la iniciativa farà “empoderar als consumidors perquè prenguin decisions ecològiques”.La iniciativa se centra en productes no alimentaris, de manera que totes les empreses de sectors no alimentaris o del sector minorista poden unir-se al compromís verd abans del final del març del 2021.