Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Borràs: “El tren que porta més retard és el que té la seva parada a l’estació de la independència”

|

- Publicitat -

ACN Sabadell – La presidenta de Junts, Laura Borràs, ha acusat ERC de la “indigència ferroviària” que viu Catalunya per les incidències a Rodalies i ha defensat que la situació “només” es resoldrà amb la independència. “El tren que porta més retard és el que té la seva parada a l’estació de la independència”, ha lamentat Borràs en un acte de campanya a Sabadell, des d’on el partit ha volgut pressionar el Govern pel que fa a la concreció i posada en marxa de la ronda del Vallès. La formació ha acusat l’executiu català de mantenir “aturada” la negociació amb Madrid pel que fa a la via i de “perjudicar” així els veïns dels dos Terrassa i Sabadell. Junts defensa que la infraestructura és sinònim de “menys contaminació i congestió” i més “qualitat de vida”.

Des de Sabadell, Junts ha carregat durament contra ERC per les últimes incidències que s’han patit a Rodalies. La líder de la formació, Laura Borràs, ha insistit que els republicans són “col·laboradors necessaris” del “caos” que es viu a la xarxa i ha retret a la formació que continuï donant suport a l’executiu de Pedro Sánchez a Madrid. “El primer que cal fer és deixar de donar suport a qui incompleix”, ha sentenciat Borràs.

Publicitat

En aquest sentit, la presidenta del partit ha fet una crida a “fer valer la força” de l’independentisme a Madrid i ha reclamat “fer front comú” a la capital. “Forçar aquesta unitat és crucial perquè si no, no s’aconsegueix res, com s’ha vist al Congrés dels Diputats”, ha remarcat.

Més enllà dels retrets a l’executiu català, Borràs ha insistit que el “caos” de Rodalies correspon a la “desinversió crònica” en infraestructures a Catalunya per part dels últims governs espanyols, un fet que, segons la líder del partit, respon a una “manca de voluntat política”. “Per l’estat espanyol som ciutadans de segona i Junts treballa perquè siguem de primera”, ha sentenciat.

<strong>Iniciativa parlamentària per “esclarir” les dades sobre incidències a Rodalies</strong>

D’altra banda, Laura Borràs ha anunciat que Junts presentarà una iniciativa parlamentària al Parlament de Catalunya per “esclarir” les dades sobre el nombre d’incidències a la xarxa de Rodalies el 2022. Segons Borràs, el conseller de Territori, Juli Fernández, va “intentar amagar informació” als mitjans de comunicació sobre els retards i incidents que s’han patit a la xarxa en l’últim any, en referència a la informació difosa per Eldiario.es en què el mitjà publicava que Rodalies va patir retards quatre de cada cinc dies del 2022. La líder del partit ha defensat que la iniciativa parlamentària persegueix la voluntat “de tenir màxima claredat” sobre el tema.

<strong>B-40</strong>

En l’acte d’aquest dimecres des de Sabadell, l’exconseller Josep Rull ha estat qui ha defensat la construcció de la polèmica ronda del Vallès, una via que ha d’unir Terrassa amb Sabadell i que va ser un dels acords en el pacte de pressupostos entre ERC i el PSC. El Govern es va comprometre a tirar endavant l’estudi informatiu sobre la infraestructura en el primer trimestre del 2023, fet que encara no s’ha produït.

En aquest sentit, Rull ha acusat l’executiu d’ERC de desmarcar-se del projecte i de “perjudicar” els veïns de les dues capitals del Vallès. “Quan parlem de la ronda del Vallès parlem d’una infraestructura al servei de les persones”, ha assegurat des de la Gran Via de Sabadell, un dels punts que, segons l’exconseller, és dels més contaminats de Catalunya a causa de la congestió de vehicles.

Rull ha remarcat que el projecte ha d’estar “dissenyat per la Generalitat” i que qui l’ha de pagar “és Madrid”. Per l’exconseller, la ronda del Vallès s’ha de plantejar amb els “màxims estàndards de respecte a l’entorn”, i és alhora “imprescindible” perquè respon al doble objectiu d’ajudar a l’economia productiva de les dues comarques implicades i “d’alliberar” els carrers del centre de Terrassa i Sabadell de vehicles. “Som garantia de fer-ho”, ha avisat Rull.

En la mateixa línia, l’alcaldable de Junts a la ciutat, Lluís Matas, ha insistit que la Gran Via de Sabadell “no és punt casual”, sinó que són set quilòmetres de via que fan la vida “impossible” a més de 50.000 veïns. Així mateix, Matas ha carregat contra ERC per haver pactat la ronda del Vallès amb PSC i no amb Junts, tot i que no s’ha mostrat sorprès que ara el conseller de Territori mantingui el projecte aturat. “Estem acostumats, no compleixen”, ha conclòs.

 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió